قزوین- ایرنا- دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: حکمرانی مردم در دولت سیزدهم یک باور و اعتقاد جدی است و شخص رییس جمهور بر این مهم تاکید ویژه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد عبودتیان روز پنجشنبه در نشست فصلی دبیران مجامع مطالبه گران مردمی که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: بر موضوع مردمی سازی دولت و حکمرانی مردم در آموزه های اسلامی تاکید شده است تا برای حل مشکلات و موانع پیش روی جامعه گام های بلندی برداشته شود.
وی اضافه کرد: خیلی از ایده ها و موضوعات اجتماعی که توسط سازمان ها و دستگاه ها مطرح می شود مردم را درگیر نمی کند ولی ایده های مطالبه گران، مردم را به راحتی درگیر می کند و این موضوع مایه خرسندی است.
عبودتیان افزود: امروزه دهها سند بالادستی در حوزه مطالبه گری مردمی تولید شده است در حالیکه قبلا چنین نبود و این بیداری خیلی ارزش دارد.
وی گفت: به عنوان مثال تجربه برجام بسیار برای کشور خسارت بار بود و الان همه می فهمیم چگونه دشمنان سعی کردند کشور را متوقف کنند و الان می فهمیم رهبر معظم انقلاب چه می گفتند.
این مسوول گفت: در سال های اخیر، الگوهایی برای مردمی سازی دولت ایجاد شده درحالیکه قبلا چنین نبود و باید با آزمون و خطا جلو می رفتیم.
عبودتیان افزود: امروز در راس این دولت، باور و اعتقاد به مردمی سازی ۱۰۰ درصد وجود دارد و رییس جمهور شخصا به این موضوع تاکید می کند و در بدنه دولت نیز در حال تبلور و اجرا است.
وی گفت: جریان مطالبه گران مردمی حقیقتا مستعد و لایق حکمرانی انقلابی و مردمی است که به برکت ۱۰ سال هویت سازی رهبر معظم انقلاب برای این جریان با اصطلاحاتی مانند آتش به اختیارها، جوانان مومن و انقلابی و... رقم خورده است.
وی گفت: رویکرد اجتماعی سازی برای این جریان توسط رهبر معظم انقلاب  در این سالها به شدت بیشتر شده و ما را با جریانی مواجه کرده که برای مسایل و آرمان های انقلاب با جدیت پیگیر هستند.
عبودتیان افزود: این جریان، بازوی امین ولی، نسبت به امت است و نگاه حزبی و جناحی ندارند و جوانان انقلابی، جسور و مومن هستند که امید رهبری به این گروه است.
این مسوول گفت: متاسفانه از جانب مدیرانی که اعتقاد به مردمی سازی و آرمان های دولت و انقلاب ندارند بسیار ضربه می خوریم و باید بر انتصابات نظارت داشته باشیم تا شاهد چنین مواردی نباشیم.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان قزوین، گفت: قزوین استانی است که ستاره های درخشان آن از شهید بابایی، لشگری و رجایی در آسمان ایثار و شهادت می درخشد و استانی غنی از حیث منابع انسانی و طبیعی است و باید از ظرفیت های آن به نحو مطلوب بهره برداری شود.