پاکدشت- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده زندانیان، از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد و آنان را به زندگی آسوده امیدوارتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز پنجشنبه در جلسه انجمن حمایت از زندانیان که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: وقتی سرپرست یک خانواده در زندان به سر می‌برد، خانواده وی در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار می‌گیرند و اگر حمایت‌های مالی، قضایی و مشاوره‌ای صحیح به آنان ارائه شود، به همان میزان از آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.

وی گفت: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پاکدشت طی دو سال گذشته، از فعالیت چندانی برخوردار نبود و با تلاش‌های صورت گرفته، فعالیت این انجمن در ماه‌های پایانی سال گذشته بار دیگر از سر گرفته شده و اقدامات مؤثری در حمایت از خانواده زندانیان صورت گرفت.

وی گفت: شهرستان پاکدشت از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقدامات خیرخواهانه برخوردار است که با جذب و جلب مشارکت تمامی خیرین می‌توان اقدامات مؤثری در رفع مشکلات خانواده زندانیان و نیز آزادی این افراد انجام داد.

اردستانی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در انجمن حمایت از زندانیان پاکدشت گفت: در حال حاضر ۱۵۵ پرونده در انجمن حمایت از زندانیان پاکدشت تشکیل شده و با ارجاع ۱۵۰ پرونده از سوی کمیته امداد به این انجمن، تعداد خانواده‌های تحت پوشش به بیش از ۳۰۰ خانواده افزایش پیدا می‌کند.
فرماندار پاکدشت تعداد زندانیان شهرستان پاکدشت را یکهزار نفر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: توزیع بیش از ۵۲۸ بسته معیشتی به ارزش ۲۷۲ میلیون ریال، اختصاص ۱۱۴ مورد کمک نقدی در حوزه اجازه معوقه، تعمیر و تهیه لوازم منزل و هزینه درمان به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال و آزادی ۱۵ زندانی جرائم عمد در حوزه رد مال با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک خیرین بخشی از اقدامات انجمن حمایت از زندانیان پاکدشت است.

اردستانی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۸ دانش‌آموز از خدمات و حمایت‌های انجمن حمایت از زندانیان پاکدشت برخوردارند.

وی گفت: ۲۵ خانواده زندانیان پاکدشت از شرایط ویژه‌ای از جمله دارا بودن فرزند معلول، زندانی بودن همزمان پدر و مادر و سایر مشکلات خاص برخوردارند که تلاش می‌شود به این خانواده خدمات بیشتری ارائه گردد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.