اصفهان - ایرنا- استاندار اصفهان گفت: تخصیص اعتبارات و مشوق‌های اقتصادی و تسهیل در تحقق امور زیرساختی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم در مناطق کم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در جلسه شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان خور و بیابانک افزود: در سفرهای شهرستانی یکی از اولویت‌ها، شناسایی میدانی طرح‌های زیر ساختی راکد و اتخاذ تمهیدات لازم درباره تکمیل نهایی پروژه ها و تحقق وعده هاست.
استاندار اصفهان، اظهار داشت: مکلف هستیم به انتظارات به حق مردم پاسخ دهیم و از حدود قانونی صیانت و حراست کنیم.
وی بر ضرورت رفع مشکلات عمومی و ساماندهی به امور همگانی تاکید کرد و افزود: مدیران حتما مراقب وعده های خود باشند چراکه به هیچ وجه خلف وعده جایز نیست.
وی با تبیین ضرورت اهتمام مجدانه مسئولان به رفع مشکلات مناطق کم برخوردار بر اهمیت حضور میدانی و انقلابی آنها در جامعه، تسهیل در امور اقتصادی و معیشتی، ممانعت از اطاله پاسخگویی کارآمد به درخواست ها و شکایات مردمی، اتخاذ سیاست های راهبردی به منظور توسعه پایدار منطقه، ایجاد زمینه های مناسب و مستعد سرمایه گذاری نافع و اشتغال آفرینی پایدار تاکید کرد.
مرتضوی افزود: حضور جهادی و میدانی مدیران و بازخوردهای موثر دیدارهای چهره به چهره آنها با اقشار مختلف مردم و ضرورت پاسخگویی خادمانه از الزامات کارگزاران دولت مردمی سیزدهم است.
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و ضرورت توسعه اخلاق مداری در فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگر انسجام همگانی، هم افزایی جمعی و همگرایی عمومی ضروری و راهگشاست.
وی افزود: حمایت از طرح های اشتغال آفرین به ویژه در مناطق کم برخوردار از اولویت دولت مردمی سیزدهم است.
استاندار اصفهان، خور و بیابانک را یک گوهر پنهان شده و مغفول مانده بیان کرد و افزود: این شهرستان ظرفیت های متعدد جغرافیایی، خدادادی، اقتصادی و گردشگری با مردمانی سخت کوش، صبور و هوشمندانه دارد که از پس بسیاری از مشکلات منطقه برآمده اند و مسئولان باید سعی کنند که در سطح استان جلوه هایی از این گوهر را تجلی دهند.
وی گفت: کمیته ای در زمینه فعال سازی ظرفیت های اقتصادی معادن و صنایع معدنی این شهرستان به محوریت معاونت اقتصادی استانداری تعریف شده است که امیدواریم با ایستادن پای تمام این مصوبات تحولات خوبی در سطح خور وبیابانک اتفاق بیفتد و ماحصل آن آسایش و آرامش بیشتر مردم منطقه باشد.
مرتضوی همچنین درباره بحث برق پایدار شهرستان خور وبیابانک افزود: با کمک شرکت توزیع برق منطقه ای جهت تامین برق و پشتیبانی هایی بمنظور افزایش سبد انرژی در قالب احداث یک مجموعه نیروگاهی برق خورشیدی چند مگابایتی در کنار شهر جندق یک سرمایه گذاری انجام می شود تا هم به افزایش درآمد شهر و هم تامین برق منطقه کمک کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بازدیدهایی که در خور و بیابانک داشتیم نشان دهنده این امر است که این شهرستان ظرفیت های فوق‌العاده ای برای آبادانی و پیشرفت دارد.
وی افزود: سعی شد با مطالعاتی که از ۲ ماه قبل در مورد شهرستان انجام شد مقدمات سفر شهرستانی انجام و شورای اداری مشترک استان و شهرستان برگزار شود.

دیدار استاندار اصفهان با نخبگان خور وبیابانک

همچنین استاندار اصفهان در نشست با نخبگان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان خور وبیابانک گفت: نخبگان مکلفند تمام قد به میدان بیایند و واقعیت ها و توانمندی ها را تبیین کنند.
مرتضوی با تبیین شرایط خاص جهانی و اتفاقات اخیر در نظام روابط بین الملل، تصریح کرد: نخبگان بسیار مواظب باشند مبادا رسانه های مغرض و معاند افکار همگانی را مدیریت و به مطامع و اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند.
وی گفت: یکی از اهداف بنیادین انقلاب اسلامی جلب همگانی است و فرمانداران مکلف هستند با برگزاری جلسات مستمر و راهبردی با نخبگان متعهد و متخصص از همه ظرفیت های جاری و جمعی در راستای بلوغ توانمندی های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و خدمت به همگان استفاده کنند.
استاندار اصفهان افزود: در دولت سیزدهم با عنایت به تمهیدات راهبردی اتخاذ شده یک فصل نوین در توسعه عادلانه پایدار بالاخص در مناطق کمتر توسعه یافته در حال تکوین و تحقق است.
وی، بهره مندی متناسب با ظرفیت‌های شهرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی از سوی مردمان خور و بیابانک را شایسته تقدیر دانست و افزود: شهرستان خور و بیابانک می‌تواند با بضاعت کم نظیر خود و مردم متعهد، متدین، سخت کوش و ولایتمدار، نقشی پر فروغ و کارآمد در عرصه جذب و تسهیل سرمایه گذاری اشتغال آفرین محقق سازد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در دوران تحریم، شرکت‌های دانش بنیان در روند افزایش صادرات به صورت جهشی گام برداشتند، تاکید کرد: اگر تنوع محصولات و ورود به فناوری‌های جدید به صورت ویژه در کشور دنبال شود اقتصاد مقاومتی رقم می خورد و دیگر نمی‌توانند ما را تحریم کنند.
مرتضوی یادآور شد: جایی ما را تحریم می‌کنند که وابستگی ما برای آن‌ها آشکار است از این رو با حضور موثر و کارآمد در حوزه دانش بنیان می‌توانیم معادلات آن‌ها را بهم بزنیم.
در این جلسه حاضران با بیان دغدغه های صنفی و جمعی درخواست های خود را مطرح کردند و درباره آنها تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در جریان دهمین سفر شهرستانی خود به همراه جمعی از مسئولان استان به شهرستان خور و بیابانک سفر یک روزه داشت.
وی در بدو ورود خود از ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی سه راهی پلیس راه و سپس از شهرک صنعتی و مجتمع گردشگری راه ابریشم و ساختمان در حال ساخت پایگاه امداد جاده ای شهر جندق بازدید کرد.
سید رضا مرتضوی با حضور در شهر فرخی با خانواده شهیدان حمید و احمد رییسی از شهدای دفاع مقدس شهر فرخی دیدار و گفتگو کرد.
بازدید از مجتمع معدنی پتاس، تجدید میثاق با شهدا، بازدید از بوم‌گردی و کارگاه صنایع دستی از دیگر برنامه های امروز استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی در سفر به خور و بیابانک بود.
مرتضوی در بازدید از معدن پتاس با تبیین سیاست های اقتصادی دولت درباره ارائه اعتبار و تسهیلات بر هم افزایی دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی درباره تسهیل روند تخصیص منابع به شهرستان های شرقی استان تاکید کرد.
وی در ادامه از استخر شنای نیمه کاره شهر خور بازدید و با حضور در فرمانداری با جمعی از مردم دیدار کرد و مشکلات و دغدغه آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.
در دیدار چهره به چهره استاندار اصفهان با مردم شهرستان خوروبیابانک عمده مباحث مطرح شده درباره نحوه ارائه دستگاه های خدمت رسان، امور مرتبط با بیمه، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، گردشگری، سرمایه گذاری، گسترش و نوسازی فضاهای آموزشی، شهرداری ها و دهیاری ها، تسهیلات و اعتبارات بانکی و مشوق های اقتصادی بود که پس از طرح از سوی متقاضیان، مراتب از طریق مدیران حاضر پیگیری و مطابق با ضوابط حقوقی و قانونی جاری نتیجه جهت تحقق و اجرا به متقاضیان اعلام شد.
خور و بیابانک به مرکزیت شهر خور با وسعت افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر مربع و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان، حدود ۱۰ درصد از کل مساحت استان اصفهان را در اختیار دارد.

این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری، بومگردی، صنایع معدنی و کشاورزی و دامپروری از جمله کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر و شترمرغ است.
خور و بیابانک شهرستان منتخب هدف توسعه در استان است که اقدامات خوبی در ابعاد مختلف زیرساختی، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری انجام شده است.