تبریز-ایرنا-مدیرعامل هواپیمایی آتا درباره اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت با موضوع اصلاح قیمت بلیت برخی مسیرهای پروازی گفت: آتا همواره در تمامی امور به مصوبات شورای عالی هواپیمایی کشوری پایبند بوده و هرگز خارج از مصوبات آن شورای محترم نسبت به اعمال تغییر در قیمت خدمات پروازی اقدام نکرده است.

به گزارش ایرنا، خلبان سهیل قیاسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه در لایه های زیرین شبکه فروش بلیت هواپیما، برخی شرکت ها، اشخاص و شبکه های فروش بلیت بطور ناخواسته اقدام به گران فروشی می‌کنند و بدیهی است که این اعمال خلاف نباید بپای شرکت های هواپیمایی نوشته شود؛ شرکت هواپیمایی آتا در کنار سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با خاطیان برخوردهای لازم قانونی را انجام خواهد داد.

وی تشریح کرد: برخی پروازهای این شرکت از مبدا تهران به مقاصد تبریز، مشهد، اهواز و بندرعباس در کلاس بیزینس و با بیزینس جت های امبرائر انجام می‌شود و دلیل اختلاف قیمت آن پروازها با سایر بلیت های اکونومی در خدمات ویژه ای است که به مسافران گرامی اختصاص می‌یابد؛ قیمت سایر پروازهای هواپیمایی آتا در کلاس اکونومی با همان نرخ گذشته به مسافران عزیز عرضه می‌ شود.

وی با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش پروازها با بیزینس جت های امبرائر گفت: با افزایش سفرهای هوایی در جهان و درخواست برای افزایش مسیرهای پروازی، نیاز به استفاده از هواپیماهای کوچکتر روز به روز بیشتر می‌شود.

قیاسی از برنامه ریزی این هواپیمایی برای برقراری مسیرهای جدید پروازی با بیزینس جت های امبرائر خبر داد و افزود: در حال حاضر پروازهای هواپیمایی آتا با  بیزینس جت های امبرائر از مبدا تهران به مقاصد تبریز، مشهد، اهواز، بندرعباس و بالعکس انجام می‌شود و در آینده نزدیک پرواز به سایر مقاصد کشور نیز با هواپیماهای امبرائر انجام خواهد شد.

مدیرعامل هواپیمایی آتا اظهار داشت: در زمان حاضر پروازهای بیزینس هواپیمایی آتا با ظرفیت پذیرش ۴۵ مسافر در مسیرهای تهران-تبریز-تهران، تهران-اهواز-تهران، تهران-مشهد-تهران و تهران-بندرعباس-تهران دایر می‌باشد که به زودی سایر مسیرهای پروازی نیز به برنامه هفتگی بیزینس جت های هواپیمایی آتا افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: نرخ نامه مصوب سازمان هواپیمایی کشوری مربوط به بلیت های اکونومی بوده و در خصوص نرخ خدمات ویژه و امکانات مازادی که در پروازهای بیزینس ارائه می‌گردد، هیچ محدودیتی از سوی این سازمان اعمال نشده است.

به گزارش ایرنا در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر گران شدن قیمت پروازهای بیزنس کلاس هواپیمایی آتا در رسانه های محلی آذربایجان شرقی منتشر شد که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت.