قزوین-ایرنا-متخصص گوش، حلق و بینی گفت: کیست گوش یکی از شایع‌ترین اختلال‌های مربوط به گوش است که میزان شیوع آن در مردان بیش از زنان می‌باشد و در صورت درمان نکردن به موقع موجب اختلال در شنوایی می‌شود.

محمدرضا صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیست گوش، توده‌ای خوش خیم است که به دلیل عفونت های مکرر بروز پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه کیست های گوش معمولاً از نوع سرطانی نیست، افزود: زمانی که کیست ها به موقع درمان نشوند به سایر نقاط گوش از جمله گوش میانی فشار آورده و موجب بروز درد، عدم تعادل و کم‌شنوایی می شود. 

صفری اظهار داشت: درمان به موقع این کیست ها بسیار مهم و ضروری است به طوری که اگر کیست های خوش خیم به موقع درمان نشوند می تواند باعث انتقال عفونت‌ به مغز و در نتیجه مننژیت شوند. 

این پزشک قزوینی افزود: این کیست ها کلستاتوم نامیده می شود و پشت پرده گوش رشد می کند و ممکن است در هر سنی بروز پیدا کند. 

وی همچنین گفت: احساس کیپی در گوش، ترشحات بد بو، کاهش شنوایی، احساس سرگیجه و ضعف صورت در قسمت مبتلا از علائم بروز کیست گوش است. 

این متخصص در خصوص درمان این اختلال، تصریح کرد: درمان کیست گوش توسط جراحی امکان پذیر است که پزشک برای کنترل عفونت و مساعد نمودن شرایط آنتی بیوتیک تجویز می کند و خوشبختانه جراحی این اختلال ساده و بدون نگرانی است.