اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از اعلام آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی این استان برای رسیدگی به مصدومان زلزله هرمزگان خبرداد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، سید محمد جمالیان افزود: اورژانس ۱۱۵ و مراکز درمانی استان در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: به منظور پذیرش حادثه دیدگان زلزله استان هرمزگان و ارائه خدمت به مصدومانی که احتمال اعزام آنان وجود دارد، مراکز درمانی و اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: متاسفانه خبری که صبح امروز مبنی بر وقوع زلزله ۶.۱ دهم ریشتری منتشر و باعث مصدوم و فوت چند هموطن شد، بسیار دلخراش و غمبار است و در همین راستا تمامی بیمارستان‌های استان در راستای پذیرش و مداوای مصدومین احتمالی این حادثه در آماده باش کامل هستند.

دکتر جمالیان خاطر نشان کرد : اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته و در صورت نیاز و اعلام، ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و همچنین اورژانس هوایی به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی تا کنون پنج کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشته است.