به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمود حسینیپور روز شنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان این که، این روزها تمامی دستگاههای اجرایی، خدماتی و صنفی در استان نسبت به کاهش ۳۰ درصدی در مصرف برق بکوشند، افزود: اصحاب رسانه و خبرگزاریها با تلاش مضاعفتر با تولید محتوا و اخبار در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی در ارتباط با فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: رسانهها باید به عنوان پل ارتباطی مسئولان و مردم هنرمندانه عمل کرده و صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی را ترویج کنند.
استاندار مازندران با بیان این که، در برنامههای مدیریت مصرف برق باید اولویتها بر اساس رفاه مردم استان، موضوعات راهبردی و معیشتی در نظر گرفته شود، گفت : باید مردم در جریان میزان بالای مصرف سرانه و آمار پایین صرفه جویی قرار بگیرند و این اقناع افکار عمومی باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی انجام شود.
حسینیپور تاکید کرد: مشترکان بهویژه مصرف کنندگان خانگی باید به نحوه مصرف برق بیش از پیش توجه کنند در غیر این صورت با تداوم روند افزایشی مصرف ممکن است مشکلاتی مانند قطعی بوجود بیاید.
وی گفت: در بحث صنایع نیز برخی برنامهریزیها و پیگیریها میان بخشهای تولید برق و صنایع انجام شود تا با مدیریت مصرف، صنایع بدون قطعی برق با حداکثر ظرفیت به کار خود ادامه دهند.
استاندار مازندران تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده امیدواریم قطعی برق در بخش خانگی و صنفی همانند هفته های گذشته نداشته باشیم و ادامه تابستان امسال را بدون مشکل عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، مازندران ۲ شرکت توزیع برق دارد که یکی در ساری و دیگری در نوشهر مستقر است. شرکت توزیع برق منطقه ساری یک میلیون و ۴۲۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۷۶ درصد مشترکان خانگی، ۴.۹ درصد عمومی و ۵.۱ درصد کشاورزی و هفت دهم درصد نیز مشترکان صنعتی هستند.
شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز به ۶۲۸ هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگر پذیر در غرب استان است، خدمات ارائه می دهد. براساس آمار منابع رسمی، مشترکان تجاری با ۶۸ درصد بیشترین مصرف برق در غرب مازندران را رقم زده اند و بقیه نیز مربوط به مشترکان خانگی است.