بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: ۱۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار از سه محل تملک دارایی، توازن و هزینه‌ای امسال به استان اختصاص یافت که بین دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید جهانشاهی روز شنبه در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: اعتبارات هزینه‌ای خردادماه امسال و با مقداری تاخیر به استان ابلاغ شده و سبب شد پروسه توزیع اعتباری چند روزی و تا امروز به عقب بیفتد.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصد اعتبارات هزینه‌ای در استان نسبت به سال قبل، اظهار داشت: عمده این اعتبار در بخش حقوق کارکنان است که با احکام کارگزینی که خردادماه برای دستگاه‌های اجرایی صادر شد توانستیم محاسبات استان را دقیق و بودجه نزدیک به آن را مصوب کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال برای کارکنان رسمی و پیمانی ۱۰ درصد افزایش حقوق از خردادماه ابلاغ شده است، اکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان کسری اعتبار حقوق داریم که پیش بینی لازم در خزانه استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری لازم را برای تامین کسری حقوق در دست اقدام دارد و از محل فروش اموال جبران خواهد شد.

جهانشاهی یادآور شد: در بخش رفاهیات پرسنلی، اضافه کار و ماموریت رفاهی رشد معقولی لحاظ شد که سرانه کارکنان رسمی و پیمانی از ۸۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قراردادی از ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: امیدواریم مانده مرخصی بازنشستگان سال قبل از منابع استان تامین کنیم اما پاداش بر عهده دولت است که معمولا در ۶ ماه نخست سال تامین می‌شود.

وی افزود: رشد ۵۷ درصدی حقوق کارکنان شرکتی که بار مالی سنگینی در پی داشت و حقوق نیروهای طرحی و سرباز وظیفه، اعتبار تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان را ۶۰۸ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: این اعتبار بین ۲۳ دستگاه اجرایی استان توزیع خواهد شد.

وی اعتبار تملک دارایی استان را ۶۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم ۱۱ شهرستان استان از محل اعتبارات تملک، توازن و نفت ابلاغ خواهد شد که با تشکیل کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، پروژه‌ها تعریف و تایم اعتبار شود.

جهانشاهی با بیان اینکه اعتبارات توازن از دو محل استانی و ملی تامین می‌شود عنوان کرد: اعتبارات ملی در این بخش معادل رقم اعتبارات استانی است که دستگاه‌های اجرایی باید پیشنهادات خود را طی یکماه به سازمان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات توازن شمول محدودی دارد، یادآور شد: دولت سیزدهم به اعتبارات توازن توجه ویژه‌ای دارد و خراسان جنوبی در این زمینه رتبه ۱۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: مجموع اعتبارات توازن استان ۳۹۳ میلیارد تومان است همچنین ۶۰ میلیارد تومان به عنوان اعتبارات تملک دو به استان ابلاغ شده است.