همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه عمده فسادهای مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ در دبیرخانه آن روی می دهد، بر شناسایی مفاسد، چرایی اجرا نشدن طرح ها و عدم نظارت شورای شهر بر فعالیت ها یاین کمیسیون برای پیشگیری از بروز این قبیل تخلفات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن خانجانی موقر» روز یک‌شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان همدان درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: شهرداری ها باید از مرحله انفعال خارج و نسبت به عمل به قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ فعال شوند همچنین شوراهای اسلامی به نقش نظارتی خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مُهر شوراها برای معرفی فرد یا گروهی به منظور دریافت تسهیلات یا ذیل استشهادیه قابل قبول نبوده و ممنوع است، افزود: این کار خلاف قانون بوده و در صورت امضای شورا، به طور قطع شهادتش کذب است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان ادامه داد: برای رفع مشکل مردم، به جای شوراها، دهیار می تواند به عنوان مجری قانون وارد عمل شده و در صورت نیاز متنی را امضا و تایید کند.

خانجای تاکید کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروزی چرا شوراها و شهرداری ها برای انجام برنامه های فرهنگی، بافت های نامناسب شهری را ترمیم و به بافت مناسب تبدیل نمی کنند؟ 

وی اضافه کرد: مهاجرت در شهرهای استان رو به افزایش است و با کوچ جوانان، جمعیت استان به سمت پیری حرکت می کند این در حالی است که شوراها برای ایجاد نشاط شهری باید بهتر عمل کنند.

دادستان همدان با بیان اینکه هنوز در برخی شهرها تنها یک پارک برای تفریح خانواده ها از سال ها پیش باقی مانده و مکان جدیدی ایجاد نشده گفت: شوراها و شهرداری ها، ظرفیت های مناسبی برای انجام برنامه های فرهنگی دارند اما به وظیفه ذاتی خود خوب عمل نمی کنند.

خانجانی موقر اظهار داشت: شهرداری ها با همراهی شوراها می توانند در زمینه اشتغالزایی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان پیشگام شوند تا نیروی کار استان به فکر مهاجرت نباشد.