تهران- ایرنا- مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران از پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه ۸۷ گروه اجرای صحنه‌ای در شهر تهران در راستای تحقق شعار حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از گروه‌های نمایشی خبر داد.

رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا از پرداخت کمک هزینه حمایتی به ۸۷ گروه اجرای صحنه‌ای در سالن‌های دولتی و خصوصی تهران توسط این انجمن خبر داد.

کمک هزینه ذکر شده بخشی حمایتی بوده و بخشی دیگر شامل جبران ۵۰ درصد ظرفیت خالی در روزهای شیوع ویروس کرونا می باشد

وی ادامه داد: با توجه به پبگیری و تاکید دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر محمود سالاری معاونت هنری وزارتخانه در خصوص حمایت از گروه‌های نمایشی، پرداخت کمک هزینه شورای حمایت از آثار صحنه‌ای که تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن‌های دولتی و خصوصی یه صحنه رفته‌اند؛ پرداخت شد.

آخرین جلسه شورای حمایت برای اجراهایی که در زمستان ۱۴۰۰ در شهر تهران و در سالن‌های دولتی و خصوصی اجرا رفته بودند،  اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد که طبق مصوبات شورا و پیگیری‌های اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران  به منظور دریافت اعتبار برای آثار صحنه‌ای تا پایان روز شنبه (۱۱ تیرماه)  برای ۸۷ اثر نمایشی جمعا مبلغ ۱۵ هزار و ۶۳ میلیون و ۵۰ هزار ریال کمک هزینه پرداخت شده است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی یادآور شد: کمک هزینه ذکر شده بخشی حمایتی بوده و بخشی دیگر شامل جبران ۵۰ درصد ظرفیت خالی در روزهای شیوع ویروس کرونا است.

وی تصریح کرد: کمک هزینه ۸۷ اثر نمایشی که مدارک‌شان کامل بود، پرداخت شد و تعدادی از آثار که از شرایط مصوبه حمایتی برخوردارند و نیازمند تکمیل مدارک هستند تا پایان هفته، نهایی وتوسط انجمن هنرهای نمایشی ایران پرداخت خواهد شد.

بصیرت خاطرنشان کرد: کمک هزینه حمایتی ۵۰ درصد ظرفیت خالی سالن‌ها تنها شامل اجراهایی است که تا یکم دی ماه ۱۴۰۰ به صحنه رفتند و نمایش‌هایی که بعد از این تاریخ اجرا رفتند، شامل این کمک هزینه نمی‌شوند.