تهران- ایرنا- دومین آئین سپاس تهیه‌کنندگان سینمای ایران، پنجشنبه شب هفته گذشته در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، جمعی از سینماگران ایران، پنجشنبه شب هفته گذشته، دور هم جمع شدند تا در دومین آئین سپاس تهیه‌کنندگان، پس از ۲ سال، تجربه حضور در یک محفل صنفی گسترده را تجربه کنند.

در جریان این مراسم، تقدیرهایی از پرفروش‌ترین‌ فیلم‌ها، سریال‌ها و بازیگران سینما و شبکه نمایش خانگی به عمل آمد و از چند چهره مطرح، تقدیر شد.

اما رویکرد قابل توجهی که در این مراسم دنبال شد، دور هم جمع کردن سینماگران، پس از ۲ سال سخت کرونایی بود. اتفاقی که به همت جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی برگزار شد و طی آن، از طریق جذب اسپانسر، هزینه‌های این مراسم تامین شد. اینکه در شرایط سخت کرونایی ماه‌های اخیر، تهیه‌کنندگانی درصدد برآمده‌اند تا با رایزنی‌های گسترده، اسپانسری در حد نام سینماگران پیدا شود و در این شرایط سخت اقتصادی حاضر شود تا هزینه‌های این مراسم را تامین کند، اقدام قابل توجهی است که امیدواریم مشابه آن در دیگر صنف‌ها نیز اتفاق بیفتد.

رویکرد ویژه دیگری که در این مراسم به آن توجه شد، تقدیر و یادبود، به دور از شائبه‌ها و نگاه‌های سیاسی میان هنرمندان بود. به طوری که در این شب، هنرمندانی چون عبدالله علیخانی، جمال شورجه، کیانوش عیاری، مهران مدیری، سعید مطلبی، پوران درخشنده، علی سرتیپی، سعید خانی، ابراهیم عامریان و... به روی صحنه رفتند و سخن گفتند. این همگرایی، صمیمیتی را در میان سینماگران به وجود آورد که لذت آن، حالا و پس از تجربه سال‌های سیاه کرونا، بیش از گذشته احساس شد.

این حرکت جامعه صنفی تهیه‌کنندگان که با استقبال سینماگران همراه بود، می‌تواند طلیعه حرکت‌هایی مشابه در صنوف دیگر باشد تا فضای سینمایی کشور و فعالان حاضر در آن بتوانند خاطرات بد ایام کرونا را تاحدودی به فراموشی سپرده و با آگاهی از وضعیت یکدیگر، گام‌هایی را در جهت بهبود فضای کاری و روحی یکدیگر بردارند.