بهروز رحمانی روز یکشنبه در جلسه بررسی کریدور ریلی شمال - جنوب در گرگان اظهار داشت: راه اندازی این خط ریلی علاوه بر تضمین امنیت غذایی کشور میتواند گرهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی گلستان باشد.
وی افزود: در ۱۲ سال گذشته سه فقره مطالعه در خصوص اجرای این مسیر ریلی انجام شد که نتایج آن باید به روزرسانی شود.
رحمانی ادامه داد: در صورت ارسال تفاهمنامه بین استانداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و اعلام نظر مثبت محیط زیست و پدافند غیرعامل، این پروژه حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز برای کسب ردیف اعتباری ویژه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور فرستاده می شود.
وی تاکید کرد: حساسیت به موضوعات زیست محیطی در گلستان پررنگ تر از سایر مناطق کشور است و به همین دلیل برای اجرای این پروژه باید دغدغه محیط زیستی احصا شده و جلب همراهی سازمان های مردم نهاد هم در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا اتصال مسیر ریلی گلستان به خط آهن منتهی به خلیج فارس از مصوبات سفر اسفند ماه سال گذشته آیت الله رئیسی به گلستان بود که مقرر شد پس از مطالعات کارشناسان و تعیین مسیر این پروژه موضوع با پیشبینی اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار بگیرد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان هم در این نشست گفت : احداث مسیر ریلی اینچه برون - گنبدکاووس - آزاد شهر و شاهرود به دلیل نقش آن در توسعه اقتصادی باید شتاب گیرد.
علی محمد چوپانی افزود: احداث این مسیر ریلی حدود ۵۰۰ کیلومتر طول جابجایی کالا را از گمرک اینچه برون به گرمسار کوتاه می کند و صرفه اقتصادی فراوانی برای استان و کشور در پی خواهد داشت.
وی بر امتداد ایجاد خط عریض ریلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون با هدف تسریع در تخلیه و بارگیری کالا و حمایت از سرمایه گذاران برای شتاب در ایجاد زیرساخت های این منطقه تاکید کرد.
در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی و مدیران دولتی مرتبط با اجرای این پروژه ریلی نظرات و موارد کارشناسی خود را مطرح کردند