به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت، «علیرضا پیمان پاک» در گفتوگو با رادیو گفتگو در خصوص اقدامات این سازمان جهت هوشمندسازی تجارت، افزود: برای هوشمندسازی تجارت و گذر از شیوههای قدیمی، دو برنامه مهم در سازمان توسعه تجارت اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در وهله نخست پلتفرمی طراحی شده تا تجار بهوسیله آن بتوانند تحلیل دقیقی از بازار داشته باشند و جای صرف روزها برای شناسایی بازار با کمک دیتا ماینینگها که کارشان جمعآوری اطلاعات بازار و تحلیل است، بهسرعت هدف خود را پیدا کنند.
رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه استفاده از این پلتفرمها سالهاست که در کشورهای توسعه یافته رواج یافته است، گفت: با اطلاعات به دست آمده از هوش مصنوعی دیگر لازم نیز تاجر ما در بازار بزرگ چین که مانند یک انبار کاه میماند، دنبال سوزن بگردد، بهسرعت کالا و جامعه هدفی که تقاضای آن کالا را دارد شناسایی و بدون از دست دادن زمان برای ورود به تجارت آماده میشود.
پیمان پاک با اشاره به اینکه درگاه این سامانه بارگذاری شده است، افزود: هم اکنون مرحله اعتبارسنجی شرکتها در حال انجام است و در هفتههای آتی استارت عملی کار برای استفاده از اطلاعات استخراج شده توسط این پلتفرمها زده میشود.
وی از توافقات انجام شده با چین، روسیه و امارات جهت اتصال پلتفرمهای داخلی به پلتفرمهای مطرح این کشورها خبر داد و گفت: از آنجایی که برای شناخته شدن یک پلتفرم در جهان باید میلیاردها هزینه صورت گیرد و شرکتهای داخلی ما توان پرداخت این هزینه را ندارند، با مذاکرات انجام شده با چین، امارات و روسیه قرار شد تا زمینه اتصال پلتفرمهای داخلی ما به پلتفرمهای این کشورها مهیا شود.
رییس سازمان توسعه تجارت افزود: با این اقدام تجار دو کشور بهراحتی با هم و ظرفیتهای یکدیگر آشنا میشوند و تجارت ما رونق بیشتری میگیرد.
پیمان پاک همچنین از برنامهریزی سازمان توسعه تجارت جهت برقراری ارتباط شرکتهای دانش بنیان داخلی و صنایع خلاق با بازار جهانی خبر داد.