قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: اولویت سرانه بهداشت و درمان و ایجاد مراکز بهداشتی در مناطق روستایی و کمتربرخوردار، از اولویت‌های دولت سیزدهم در قرچک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در جریان بازدید از روند احداث مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه زیباشهر قرچک گفت: توجه به حوزه درمان به ویژه در مناطق روستایی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم در شهرستان قرچک است و این امر باعث شده تا مراکز جامع خدمات در مناطق روستایی و کمتربرخوردار شهری احداث شود.

وی افزود: دومین مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان قرچک در منطقه زیباشهر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی همراه است.
نماینده دولت در شهرستان قرچک  اظهار داشت: منطقه زیباشهر به دلیل واقع شدن چندین شهرک مسکونی، بیش از ۳۵ هزار نفر از جمعیت شهری قرچک را در خود جای داده است و با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان ملی و محلی این طرح در حال احداث است.

فاتحی‌نژاد گفت: این طرح هم اکنون در مرحله آرماتوربندی فونداسیون است و با تکمیل آن ، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان منطقه زیباشهر و شهرک‌های اطراف ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون کلیه خدمات درمانی به مردم این منطقه از سوی مرکز شماره ۱ خدمات جامع سلامت زیباشهر و پایگاه‌های تحت پوشش انجام می‌شود.

فرماندار قرچک اظهار داشت: پیش از این نخستین پایگاه بهداشتی روستای قشلاق جیتو از توابع بخش مرکزی قرچک که یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان است به منظور خدمت‌رسانی بهتر به ساکنان این منطقه و جلوگیری از تردد آن‌ها به مناطق شهری و روستاهای اطراف افتتاح شده بود.

وی گفت: در این پایگاه بهداشتی پزشک عمومی، ماما و کارشناسان بهداشتی حاضر بوده و خدمات تخصصی به روستائیان ارائه می‌دهند که با بهره‌برداری از آن، تمامی مناطق روستایی شهرستان از پایگاه‌ و مراکز حوزه سلامت برخوردار شدند.

شهرستان قرچک از ۴ پایگاه بهداشتی روستایی، ۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ مرکز سلامت روستایی شهری برخوردارند و ساکنان آن از تمامی خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.
علاوه بر این ۴ پایگاه بهداشتی و ۴ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری قرچک به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.