کرمان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی این استان باتوجه به تماس ها و گزارشات مکرر و آمار فزاینده شکایات مسافران اجرا می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، احسان عراقی‌زاده افزود: مسافران بسیاری از تاخیر در حرکت و حین سفر اتوبوس‌های برون شهری در پایانه های عمومی مسافری و همچنین پایانه‌های اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل گلایه مند بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح کنترلی ویژه که از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه در تمامی پایانه های عمومی مسافری استان کرمان، اظهار داشت: اجرای این طرح به استناد بند ششم منشور حقوق مسافران به معنای برخورد قانونی با هرگونه تاخیر ناوگان مسافربری است، ضمن اینکه متخلفان به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: موضوع رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل مسافر با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل و ادارات شهرستانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بحث تاخیر در حرکت اتوبوس ها در آغاز سفر و در حین سفر در ۹ پایانه مسافربری استان با حضور مستمر مسئولان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان پایش و پیگیری می‌شود.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: شایسته نیست که مسافران در فصل تابستان و در اوج گرمای هوا، معطل بمانند لذا متخلفان‌ بخش حمل ونقل بویژه در تاخیرها به کمیسیون های یادشده معرفی و تخلف آنها بصورت فوق العاده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و مجازات‌های متخلفان نیز لازم الاجرا خواهد بود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۱ کمیسیون ماده ۱۱، ۱۵۷ کمیسیون ماده ۱۲ و ۲۵ کمیسیون ماده ۱۴ برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقلی و رانندگان حمل کالا و مسافر در استان کرمان برگزار شده و بر اساس نوع تخلف و تکرار آن مجازات های متعددی اتخاذ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به میزان جابجایی مسافر از مبدا شهرستان های سراسر استان کرمان به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: ناوگان مسافربری جاده ای این استان حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر را طی سال ۱۴۰۰ جابه‌جا کرده‌اند و حدود ۷۰۰ هزار سفر انجام شده است.

وی ادامه داد: این میزان سفر به همت حدود چهار هزار و ۳۰۰ راننده بخش حمل و نقل مسافر، ۸۶ شرکت و موسسه مسافربری جاده‌ای و از ۹ پایانه انجام گرفته است.

عراقی زاده در پایان یادآور شد: برای اجرای بهتر حقوق مسافران در سفرهای جاده‌ای منتظر همکاری مردم عزیزمان هستیم.

وی افزود: کوتاهترین راه این است که مراتب را در صورت مشاهده هر نوع تخلف بویژه تاخیر در حرکت ناوگان مسافربری، از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ به ما اطلاع دهند.