شیراز - ایرنا- رییس مرکز اورژانس کازرون با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت اورژانس و کمبود امکانات در این شهرستان گفت: در کازرون ۸ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای فعالیت دارد که بدلیل کمبود نیروی انسانی یکی ازپایگاه ها تعطیل شده است.این مرکز نیازمند حداقل ۴ دستگاه آمبولانس است.

بهمن جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح ماموریت های مرکز اورژانس کازرون درسه ماهه اول سال امسال گفت : درسه ماهه اول امسال بیش از۱۸ هزارتماس تلفنی با مرکز اورژانس گرفته شده که دو هزار ۲۳۴ مورد منجر به ماموریت شده است.

رییس مرکز اورژانس کازرون همچنین اظهارداشت : در این بازه زمانی ۷۳۵ مورد ماموریت حوادث شهری و جاده ای با انتقال تعداد۹۰۰مصدوم و۱۷ فوتی  انجام شد ، این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴ درصدی داشته است و این کاهش نشان دهنده پایبندی شهروندان  به رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی است.

 جمشیدی  با اشاره به نقش پررنگ خیرین کازرون در کمک به حوزه سلامت مردم گفت: خیرین این شهرستان طی دو سال گذشته مبلغ ۸ میلیارد تومان به توسعه عمرانی مرکز اورژانس ازجمله خرید آمبولانس و احداث مرکز اورژانس بین راهی کمک کردند.

رییس مرکز اورژانس کازرون اضافه کرد:  درحال حاظر دو مرکز اورژانس خیرساز در شهرکازرون و روستای انارستان دربخش مرکزی کازرون آماده بهره برداری است که پس از تامین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز راه اندازی خواهد شد.

جمشیدی  در ادامه با بیان اینکه شهرستان کازرون بدلبل کوهستانی بودن جاده های مواصلاتی یکی ازشهرستان های حادثه خیز ترافیکی است و با معرفی محورهای ارتباطی کازرون به شیراز و محور کازرون به بالاده بعنوان پرحادثه ترین محورهاگفت: شاهد بیشترین آمار تصادفات در این محورها هستیم که بدون شک توسعه زیر ساخت های جاده ای مهمترین عامل درکاهش حوادث در جاده های مواصلاتی خواهد بود.
جمشیدی درپایان  با اشاره به اینکه دراین مدت بیش از ۵ هزار تماس مزاحم تلفنی به مرکز دریافت شده است اظهار امیدواری کرد با آموزش و فرهنگ سازی برای این معضل اجتمایی شاهد رفع اختلال درخدمت رسانی اورژانس به مردم باشیم.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۳۵ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.