مراغه- ایرنا- کلنگ عملیات گازرسانی به ۱۱ روستای مراغه در مجموع با ۴۳۹ خانوار و اعتبار پیش‌بینی شده ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره گاز شهرستان مراغه در مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی این پروژه که روز دوشنبه به صورت نمادین در روستای جوکی‌وسط برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۷ روستای شهرستان در دست اجراست و عملیات گازرسانی به یازده روستای قوشه‌بلاغ، چناق‌بلاغ‌علیا، گنجی، تازه‌کند عیدلو، عیدلو، شیرین‌کندی، جوکی‌وسط، قویون قشلاق، باغ‌یری، آغجه‌مشهد و ممه‌شیر امروز آغاز و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شهرستان‌ مراغه از نظر گازرسانی جزو شهرستان‌های سبز استان خواهد شد.

حسین دهقانی گفت: درصد بهره‌مندی خانوارهای شهری ۱۰۰ درصد است و با اتمام طرح های در دست اجرا در روستاها درصد بهره خانوارهای روستایی به ۹۹.۹۴ درصد خواهد رسید.

وی اعلام کرد: همچنین همزمان با این پروژه امروز فاز دوم خط تغذیه تقویتی مراغه با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه استان گاز در شهرستان مراغه در دست اجراست، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه ها تا 25 سال آتی در جریان گاز صنایع و شهرستان مشکلی نخواهیم داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این مراسم با تاکید براینکه خدمت و نوکری به مردم افتخار است، بیان کرد: خدمت دولت مردمی سیزدهم در محروم‌ترین مناطق تکلیف و وظیفه است و با توجه به اینکه منطقه قورو چای غربی یکی از مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان است از این رو در راستای آبادانی این منطقه تلاش خواهیم کرد.


داود اسدیان با تاکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی بر پایه مردم بوده و مردم اصل و اساس است، خاطرنشان کرد: با وحدت و اتحاد بین مردم و مسئولان دستگاه‌ها و در راستای توزیع متوازن امکانات و در مسیر محرومیت‌زدایی قدم خواهیم برداشت.

وی اعلام کرد: در منطقه قورو چای امیدواریم با احداث راه‌های روستایی، تکمیل زیرساخت‌ها و با تامین نیازهای منطقه شاهد آبادانی و بازگشت معکوس مردم باشیم.

نماینده مردم مراغه‌ و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم افزود: منطقه قورو چای مراغه در سال‌های گذشته کاملا فراموش شده بود و محرومیت روستاهای منطقه با هیچ کجای استان قابل مقایسه نبود.


علی علیزاده گفت: خوشبختانه در حال حاضر آبادانی منطقه در اولویت دولت قرار گرفته و گازرسانی، آب شرب و راه منطقه در برنامه کاری قرار دارد.

وی تصریح کرد: تا ۲ سال قبل ۶۴ روستای شهرستان فاقد نعمت گاز بودند که خوشبختانه در این مدت کوتاه و پس از ۲ سال شاهد آن هستیم که تمام روستاهای مراغه بهره‌مند از نعمت گاز خواهند شد و در هفته دولت امسال عملیات گازرسانی روستاهای در دست اجرا آماده بهره‌برداری خواهد بود.


مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اعلام کرد: تا سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌شرقی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و پس از اتمام گازرسانی حل مشکلات گاز صنایع استان در دستور کار خواهد گرفت.

نادر کمالی به پروژه فاز دوم خط تغذیه تقویتی گاز مراغه هم اشاره و ادامه داد: با اتمام این پروژه خط تقویت فشار گاز مراغه به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

بخشدار سراجوی شهرستان مراغه نیز در این مراسم اضافه کرد: راه دسترسی روستاییان منطقه قورو چای اصلی‌ترین مشکل آنان است که انتظار همراهی نماینده مجلس و فرماندار مراغه و دیگر مسئولان دستگاه‌های متولی برای رفع این مشکل هستیم.