سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: افزایش جهشی اعتبارات تملک دارایی شهرستان بانه حاصل تلاش نماینده شهرستان است که امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ۱۳۹ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال خدری شامگاه دوشنبه در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بانه با بیان اینکه پیشرفت و توسعه شهر حاصل برگزاری نشست های تخصصی است، اظهار داشت: اعتبارات در هر شهرستان بر اساس جمعیت و مساحت سرزمینی اختصاص می یابد که امسال با پیگیری های نماینده و مسوولان شهرستان با توجه به مرزی بودن، کمبودها و خواسته ها مردم اعتبارات بسیاری خوبی به شهرستان بانه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به عدالت در تامین خواسته های مردم اضافه کرد: باید در توزیع اعتبارات میزان بهره مندی افراد بیشتر در نظر گرفته شود و در این زمینه به آمار جمعیتی که از این امکانات بهره می برند توجه شود.

خدری با گلایه از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: تاکنون وضعیت پروژه راه های شهرستان از اعتبارات سال گذشته مشخص نشده و علارغم اینکه پروژه ها ۲ ماه به پایان فصل کاری مانده پیمانکار همچنان مشخص نشده  که تا انجام مقدمات عملیات اجرایی پروژه ها فصل کاری به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی با سفر ریاست جمهوری به استان کردستان اعتباراتی برای اجرای پروژه ها به شهرستان اختصاص می یابد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به اولویت بندی اجرای پروژه ها اظهار داشت: امسال پروژه ای تعریف نمی شود و باید پروژه های نیمه تمام تکمیل شود و در سالهای آینده پروژه های جدید تعریف شود.

وی با اشاره به پروژه منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: بخشی از زمین های منطقه ویژه اقتصادی بانه در فاز نخست به متقاضیان واگذار شده که باید زمان قرار دادها در پروژه ها مشخص شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بانه در ادامه گفت: سال گذشته اعتبارات سرمایه استانی ۴۱ درصد حدود ۶۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و ۲ سوم حاصل از درآمد نفت خام و گاز طبیعی حدود ۲۵ درصد معادل ۸۷ میلیارد ریال تخصیص یافت.

خالد عزیز زاده افزود: اعتبارات موضوع اجرای قانون استفاده متوازان از امکانات کشوری توازن منطقه ای ۱۶ درصد معادل ۸۸ میلیارد و اعتبارات آبرسانی روستایی و عشایر ۷۳ درصد ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: اعتبارات توسعه و تکمیل راههای روستای ۵۸ درصد معادل ۲۰۰ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال تخصیص یافته اعتبارات ۲۷ درصد ارزش افزوده نیز ۱۶ درصد معادل ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تخصیص داشته است.

عزیز زاده ادامه داد: اعتبارات ماده ۲۳ رسیدگی به جرائم رانندگی ۲۵ درصد معادل ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و اعتبارات جدول پنج ۱۰ نیز ۶۸ درصد حدود ۵۷ میلیارد ریال و اعتبارات تعهدات سفرهای رهبر معظم انقلاب صد درصد تخصیص یافته که به این بخش ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی  با بیان اینکه در سال گذشته ۹۶ درصد تخصیص کل اعتبارات تخصیص یافته گفت: انتظارداریم امسال مدیران شهرستان  اعتبارات اختصاص یافته را از ادارات کل پیگیر کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات و نیازهای شهرستان را حل کنیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.