بیرجند - ایرنا - مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته، تعهدات آموزشی این سازمان در استان امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

حسن کامرانی‌فرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا، امکان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مانند سراسر کشور مهیا نبود لذا امسال به منظور جبران این مهم، تعهدات آموزشی در مرکز سطح استان افزایش دو برابر یافت است.

وی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در بخش‌های خصوصی و دولتی فراگرفتند.

مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: این افراد با گذراندن ۶۱۰ هزار و ۲۸۲ نفر ساعت آموزش در ۱۹ گروه هدف آموزشی مشغول مهارت‌آموزی شدند.

وی گفت: در این سه ماه تعداد  ۲۷۹ حرفه در ۶۴۵ دوره  آموزشی برگزار شده که حرفه‌های  تعمیر اتومبیل سواری، طراحی و دوخت و برق اتومبیل بیشترین اقبال را داشته است.

کامرانی‌فرد مجموع حرفه‌های آموزشی مراکز سطح استان را ۵۰۰ مهارت اعلام کرد و افزود: امسال ۵۵ رشته آموزشی جدید به مهارت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان افزوده شده است.

وی بیان کرد: نیازسنجی مهارت‌آموزی در شهرستان‌ها انجام شده و رشته‌های جدید بر اساس نتایج نیازسنجی بوده است.

مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۷۹ آموزگاه آزاد در استان گفت: طول دوره‌های مهارتی متفاوت است و در قالب دوره‌های کوتاه مدت و گاه بلند مدت برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال در کل استان در آزمون‌های هماهنگ و آنلاین، تفاهم‌نامه و صنعت ساختمان ۲ هزار و ۸۶۷ نفر به آزمون معرفی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۸۷۵ نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

کامرانی‌فرد یادآور شد: یکی از دغدغه‌های نیروی کار مهارت‌دیده نبود شناخت از بازاریابی، فروش و روش‌های نوین کسب و کار است که در این زمینه این اداره کل با راه‌اندازی مرکز تخصصی کسب و کار و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش مجازی اقدام کرده است.