اهواز - ایرنا - شعبه شورای حل اختلاف ویژه خانواده شهدا و ایثارگران، با حضور رییس توسعه حل اختلاف خوزستان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در اهواز گشایش یافت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان،  رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد:  در اجرای برنامه‌های هفته قوه قضاییه و در راستای ارایه هر چه بهتر خدمات قضایی و حقوقی به جامعه ایثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا و همچنین پیرو دستور رییس  قوه قضاییه در جریان سفر به خوزستان به منظور تسریع در رفع مشکلات و اختلافات حقوقی جامعه هدف ،  شعبه شورای حل اختلاف ویژه خانواده شهداء و ایثارگران در اهواز افتتاح و ابلاغ به اعضای آن اعطا شد.

علیرضا باوی افزود:با توجه به اینکه در استان بیشترین آمار جامعه ایثارگران در سطح کشور وجود دارد ، در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر مجموعه دستگاه قضایی خوزستان به این قشر، شعبه شورای حل اختلاف ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در اهواز افتتاح شد و در صدد هستیم بر اساس نیاز، شعب دیگری در برخی از شهرستان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: مراکز توسعه حل اختلاف در سطح استان ها  خدمات مردمی شایانی به همه اقشار در حل و فصل دعاوی و اختلافات و همچنین اموری که در صلاحیت شورای حل اختلاف باشند انجام داده‌اند و خدمت به جامعه ایثارگران ، جانبازان و خانواده معزز شهدا را همواره مد نظر دارد که راه اندازی این شعبه خدمت بسیار کوچکی در قبال این قشر است.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و بیان کرد: آرامش ، آسایش ، امنیت و اقتدار کشور مرهون شهدا ، ایثارگران و جانبازان است و همه وظیفه داریم که خدمات بهتری در شان ، منزلت و جایگاه این جامعه داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز با تشکر از مسوولان قضایی خوزستان در رفع مشکلات حقوقی و قضایی جامعه ایثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا استان و راه اندازی این شعبه، گفت: بخش اعظمی از مشکلات حقوقی و قضایی این قشر با افتتاح این شعبه برطرف خواهد که امیدواریم این شعب در سطح استان گسترش و توسعه پیدا کند.

عبدالرضا فرجیان افزود: با استفاده از ظرفیت موجود ، مکاتبات صورت گرفته با قوه قضاییه و همکاری و تعاملی که با دستگاه قضایی استان داریم در حال پیگیری قانونی برای رایگان کردن هزینه‌های دادرسی پرونده‌های قضایی و حقوقی جامعه ایثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا هستیم که امیدواریم این مساله محقق شود.