کیش - ایرنا - رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی جزیره کیش گفت: امسال جرایم سایبری در این جزیره نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

محسن بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاهش در سه ماهه نخست امسال در نتیجه تداوم برنامه های آموزش محور و ارایه هشدارها به مردم در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی و سایر جرایم به منظور ارتقای سطح آگاهی کیشوندان بدست امده است.

وی افزود: همانند سال گذشته ۱۰۰ درصد جرایم در پلیس فتای فرماندهی انتظامی جزیره کیش کشف شده و روند بررسی پرونده ها به شکل ویژه ای توسط ماموران به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی جزیره کیش با بیان اینکه امسال تمام متهمان و کلاهبرداران سایبری شناسایی شده از سوی این پلیس در خارج از جزیره سکونت دارند افزود: رنج سنی این متهمان از ۲۳ تا ۴۵ سال هستند که هماهنگی های لازم با پلیس فتای استان های محل سکونت آنان انجام شده است.

وی افزود: امسال میانگین سنی قربانیان جرایم سایبری در این جزیره ۱۹ تا ۶۰ سال هستند که عمده پرونده های تشکیل شده با ۷۹ درصدد مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی، ۱۱ درصد ایجاد مزاحمت، هفت درصد نشر اکاذب و هتک حیثیت و سه درصد نیز سایر موارد است.

بابایی اضافه کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: تیم رصد و پایش این پلیس و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به پایش گسترده این فضا پرداخته و با مجرمان و کلاهبرداران  فضای مجازی  با جدیت در سال جدید نیز برخورد می کند.