یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: کاهش جمعیت ایران جزو اهداف راهبردی دشمن است و برای خنثی کردن آن به فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و همکاری مردم و مسئولان نیاز است .

به گزارش خبرنگر ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی یزد افزود: مسئولان برای یافتن راهکار عملی افزایش جمعیت و جوانی آن باید تلاش لازم داشته باشند که یکی از اهداف دشمنان کاهش آن در ایران است.

وی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان نسبت به افزایش و جوانی جمعیت تکلیف دارند ادامه داد: باید همه افراد و گروه‌ها با همدلی و برنامه‌ریزی منسجم اقدام موثر را در سطح استان انجام دهند.

امام‌جمعه یزد پیشنهاد کرد در این خصوص برای جلوگیری از موازی کاری، کارگروه جمعیت در استان تشکیل و همه فعالان و مسئولان در قالب آن اقدام داشته باشند.

ناصری اظهار کرد: اگر جمعیت ایران بر اساس نیاز و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت افزایش پبدا نکند دشمنان از آن برای اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: داشتن نیروی جوانی کارآمد برای تحقق اهداف نظام و انقلاب‌اسلامی به خصوص در آینده یک ضرورت است و اگر کوتاهی شود قطعا از هیچ فرد و مسئولی پذیرفته نیست.

امام‌جمعه یزد: غرور آفت زندگی و نیت خالص پیش برنده امور است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: غرور آفت زندگی انسان و نیت خالص پیش برنده امور است بنابراین این ۲ نکته همواره باید در زندگی مورد توجه باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری در جمع اعضای کاروان پیاده به مشهد مقدس با اشاره به زندگی امام‌خمینی (ره) افزود: حضرت امام راحل (ره) نیت پاک و خدایی را در تمام مراحل زندگی خود در نظر داشت به گونه‌ای که یک لحظه فکر غیر از خدا به ذهن ایشان نیامد.

امام جمعه یزد با بیان خاطره ای از امام‌خمینی (ره)، تصریح کرد: امام  (ره) در دیدار با افرادی که در مسیر انقلاب موثر بودند همیشه یادآور می شدند که اگر این انقلاب را برای شخص من انجام دادید که بروید اما اگر برای خدا در این مسیر پا گذاشتید، صبور و مقاوم باشید.

ناصری با تاکید بر اهمیت انجام کارها با نیت خدایی گفت: اگر می خواهید کاری اثر کند، در بچه ها، در روح جامعه در تمام ابعاد زندگی با نیت خدایی این کار را انجام دهید که حتما موثر واقع خواهد شد.

وی، غرور را مانع بزرگی در زندگی دانست و افزود: آفت نفس انسان غرور است و باید در تمام ابعاد زندگی تواضع را پیشه رفتار خود کرد.

امام‌جمعه یزد بیان کرد: غرور و خودنمایی باعث می‌شود که انسان در مسیر حرکت خود بیشتر بلغزد و باید هر لحظه به خود یادآور شویم که ما در مقابل خدا چیزی نیستیم و به یک دم و بازدم زنده‌ایم.

ناصری انقلاب اسلامی را انقلابی خدایی دانست و بیان کرد: این انقلاب خدایی است زیرا امام خمینی (ره) با توکل بر خدا و برای خدا این انقلاب را به پیش برد، بنابراین خداوند نگه دار این انقلاب خواهد بود.