مشهد- ایرنا- کتاب "اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا" به مناسبت روز قلم در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم اظهار کرد: یکی از نکات مهم برای مبلغان، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتن اطلاعاتی در حوزه بین‌الملل است.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ناکارآمدی اسلام و عدم امنیت مسلمانان به واسطه برخی از اتفاقات را بزرگنمایی کنند، بر خلاف تلاشهای دشمنان، دستاورد اسلام در جهان امروز، در دست داشتن پرچم پیشرفت است.

وی اضافه کرد: کتاب "اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا"، می‌تواند عامل موثری برای حرکت در مسیر شناخت سایر مسلمانان در اقصی نقاط جهان باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: برخی از کتابها دارای زمان هستند، کتابهای زمانبندی شده به معنای استفاده از محتویات آن کتاب در یک بازه زمانی خاص است اما برخی از آثار فرا زمانی هستند.

حجت‌الاسلام سبزیان افزود: کتاب مزبور را می‌توان در گروه آثار فرا زمانی قرار داد.

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد و نویسنده کتاب اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسه نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از علل نگارش این کتاب احساس وجود خلاء جغرافیای اسلامی به صورت تخصصی در این حوزه بود.

محمدعلی احمدیان افزود: با کمال تاسف منابع موثقی در خصوص این موضوع در زبان فارسی و در زبانهای دیگر وجود نداشت و گاه تنها باید به یک نشریه و یا نوشته‌ چند سطری برای جمع‌آوری اطلاعات بسنده می‌شد.

وی با بیان اینکه مدعی تشکیل امت اسلامی هستیم و آرمان ما ترویج دین اسلام است، افزود: اما برای رسیدن به این مهم ابتدا باید شناخت کاملی از مسائل مربوط به تمامی مسلمانان در جهان داشته باشیم، امروزه عملکرد یک مسلمان به تمامی مسلمانان جهان تعمیم داده می شود.

کتاب اقلیتهای مسلمان در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه توسط انتشارات خاتم مشهد در ۵۹۲ صفحه با محوریت پراکندگی جغرافیایی، شرایط اجتماعی، اقتصادی و توضیح مراحل تاریخی مسلمان به صورت ۲ جلدی در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است.