"آرش محبینژاد" امروز در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نرخگذاری در حاشیه بازار یا عرضه در بورس، دو پیشنهاد ارائه شده بهعنوان جمع بندی نظرات صنعت خودرو در خصوص اصلاح شیوه قیمتگذاری بودکه طبق روال جلسات قبلی به شورای عالی امنیت ملی ارائه شد.
وی اظهار داشت: این جلسه با حضور شورای هماهنگی صنعت خودروی کشور اعم از نمایندگان انجمنهای قطعهسازی، انجمن خودروسازی و خودروسازان ایرانی تشکیل شد و جمعبندی نظرات در خصوص شیوه قیمتگذاری خودرو به دو روش یاد شده رسید.
محبینژاد توضیحداد: در این جلسه پیشنهاد شد یا قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود و یا اینکه با توجه به تامین قطعات تولید خودرو و همچنین اجزا و قطعات مورد نیاز قطعهسازان در بورس، خودرو نیز در بورس عرضه و کشف قیمت شود.
این مقام صنفی تصریحکرد: البته هر دو روش شیوههای خوبی نیستند، اما به نظر میرسد در شرایط فعلی راه دیگری باقی نمانده باشد.
محبینژاد گفت:جمع بندی نظرات صنعت خودرو در خصوص اصلاح شیوه قیمتگذاری خودرو، طبق روال جلسات قبلی به شورای عالی امنیت ملی ارائه شد.
این مقام صنفی ادامهداد: این دو پیشنهاد به صورت مشخص به شورای عالی امنیت ملی ارائه شد و امیدواریم به یکی از آنها ترتیب اثر داده شود.
پیشنیازهای دستیابی به تیراژ ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور ادامهداد: همچنین در این جلسه مسائل و مشکلات موجود بر سر راه رسیدن به کیفیت و تیراژ مورد انتظار مسوولان کشور بهویژه در راستای فرمان هشتبندی رئیسجمهور در صنعت خودرو مطرح شد.
وی تاکید کرد: این مهم و دستیابی به تیراژ و کیفیت یاد شده، الزامات و پیش نیازهایی از جمله تأمین نقدینگی، اصلاح زیرساختها، اصلاح ساختار صنعت قطعهسازی و خودروسازی کشور، بهبود فضای پیرامونی صنعت خودرو و سرمایهگذاری در ماشین آلات و تجهیزات نیاز دارد و بدون آنها انتظار رسیدن به کیفیت و تیراژ مناسب که امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده، بیجا خواهد بود.
محبی نژاد تصریحکرد: در این جلسه، مسوولان شورای عالی امنیت ملی نیز قول دادند در ابعاد داخلی و ملی مشکلات را مورد بررسی قرار داده و به مراجع ذیربط ارجاع دهند.
وی اضافهکرد: همچنین درخصوص مسائل بین المللی بهویژه تحریمها مقرر شد یک نماینده از صنعت خودرو در ستاد مقابله با تحریم حضور یافته و مشکلات صنعت را پیگیری کند.