به گزارش ایرنا ، حجتالاسلام قاسم جعفرزاده روز پنجشنبه با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) افزود: سراسر زندگی امام محمد باقر (ع) زهد و دانش بود و جان تازهای به مکتب اسلام بخشیده و پیچیدگیهای دانش را به روی مشتاقان علوم الهی گشود.
وی ادامه داد: امام محمد باقر (ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه است ، معارف اسلامی و تشیع که به دست امام صادق (ع) انتشار و گسترش یافت، توسط این امام همان پایهگذاری شد.
وی اظهار کرد: مهمترین جهاد علمی حضرت امام باقر (ع) تاسیس دانشگاه و تربیت شاگردان فراوان در بخشهای گوناگون است ، این امر مهمترین خدمت به عرصه علم و دانش در اسلام است و باید در پیشبرد اهداف عالیه اسلام و پیروی از سیره و منش ائمه معصومین تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه علمای دینی گسترش تعالیم اسلامی در جامعه است ، خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی بر علما، دانشمندان و همچنین پژوهشگران و محققان اسلامی و رهروان پیروان اهل بیت (ع) باید در زمینه گسترش آموزههای دینی و علوم اسلامی همت گماشته و از سلاح علم و دانش استفاده کرده و روشنگری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل درباره بردباری امام محمدباقر (ع) نیز گفت: امام پنجم شیعیان که به خاطر همین ویژگیاش باقر لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بداندیشان با نرمی رفتار میکرد و با این شیوه به تربیت آنها میپرداخت.
وی افزود: الگوی زندگی برگرفته از سیره امامان معصوم (ع) میتواند بهترین الگو برای جامعه دینی باشد ، اگر ما به دنبال رستگاری و رسیدن به سعادت هستیم باید حیات و ممات خود را با حیات و ممات اهلبیت یکی کنیم و زندگی آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا رستگار شویم.
حجتالاسلام جعفرزاده در ادامه به شیوه امر به معروف و نهی از منکر در سیره تبلیغی امام محمدباقر (ع) اشاره کرد و گفت: آن امام در تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر، شیوه خاصی داشت که امکان نداشت نفس گرم او بر قلب مستعدی دمیده شود و او از گناه خود برنگردد ، چون امام راه و رسم تبلیغ را میدانست که با چه زبانی با مردم سخن بگوید و آنها را کلام نرم و صمیمی با زیباییهای دین آشنا ساخته و از معاصی و خطا دور سازد.
وی بر لزوم ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر سبک زندگی و رفتار امامان در جامعه ترویج یابد جامعهای سالم و به دور از آسیب و معضلات خواهیم داشت.
۰