سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سفر ریاست جمهوری به کردستان و براساس برنامه ریزی های انجام شده، اعتبارات خوبی به حوزه آموزش و پرورش استان اختصاص می یابد.

هاشم ناظمی جلال روز پنجشنبه در آستانه سفر رییس جمهوری به کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر هیات دولت به کردستان تداعی کننده سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به این استان است؛ معظم له کردستان را یک استان فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام نهادند که وجب به وجب آن به خون شهیدان معطر است.

وی با اشاره به آمادگی کامل آموزش و پرورش استان در آستانه ورود هیات دولت به کردستان برای استقبال و میزبانی از هیات همراه گفت: ازامروز نمایندگان تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در استان برای پاسخگویی به مردم در میز خدمت مستقر بوده و شهرستان دیواندره روز جمعه میزبان وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در این سفر قرار است اعتبارت خوبی به حوزه تعلیم و تربیت اختصاص پیدا کند که امیدواریم با تخصیص و جذب آن بتوانیم مشکلات وجود در این حوزه را رفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و همچنین کمبود فضای آموزشی از جمله مهمترین مشکلات در این حوزه است و در حال حاضر  حدود ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد و ۱۳۰ پروژه در حال ساخت نیز در استان وجود دارد.

ناظمی جلال همچنین بحث مسکن، اعمال مدرک تحصیلی، نقل و انتقالات و همچنین رتبه بندی را از جمله مشکلات فرهنگیان استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر موضوع رتبه بندی با جدیت در حال بررسی بوده که امیدوارم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

هم اکنون ۳۲۷ هزار و ۲۴۹ دانش آموز و ۲۳ هزار و ۷۱۱ نیروی شاغل در آموزش و پرورش در چهارهزار و ۲۲۰ آموزشگاه و ۱۵ هزار و ۵۹۸ کلاس درس فعالیت دارند.

کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.