بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغالزایی که در ۶ ماه گذشته به بسیج سازندگی ابلاغ شد، تاکنون ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به حدود ۷۵۰ کارگاه اشتغال در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی هنری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه اشتغال در محله معصومیه شهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و از مزایای تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: بخشی از تسهیلات برای مشاغل خرد و خانگی از طریق منابع داخلی صندوق‌ها و مازاد بر آن را از محل اعتبار تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ پرداخت می‌کنیم تا بتوانیم با حمایتی که انجام می‌شود به نتیجه مطلوب برسیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه‌ اشتغال و توانمندسازی در نقاط مختلف، حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان، فعالان کارگاه‌های اشتغال خرد و خانگی و همچنین بکارگیری افراد مستعد در زمینه اشتغال است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی فعالیت‌های اشتغال را با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه در نقاط مختلف دنبال می‌کند و بر اساس ظرفیت‌سنجی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در هر منطقه انجام می‌شود کارآفرینان، راهبران شغلی و افراد نیازمند کار اجرایی و اشتغال، مشخص می‌شوند.

هنری تصریح کرد: با حمایت‌های انجام شده توسط خیرین، تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و با محوریت تسهیلگران حوزه اشتغال در نقاط مختلف استان ظرفیت‌های اشتغال و موانع موجود در راستای تکمیل زنجیره ارزش رسته‌های شغلی شناسایی و مرتفع می‌شود.

وی عنوان کرد: بر این اساس یکی از موضوعات و مشکلاتی که اکثر تولیدکنندگان خرد و خانگی داشتند بحث بازاریابی و فروش تولیدات آنها بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در این زمینه با اتصال تولیدکنندگان خرد و خانگی به راهبران شغلی و کارآفرینانی که در این حوزه توانایی کار را دارند و با حمایت تسهیلاتی از این کارآفرینان با شرط بکارگیری این تولیدکنندگان، مشکل فروش و بازاریابی مرتفع می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از تفاوت فعالیت‌هایی که در مجموعه اشتغال بسیج سازندگی انجام می‌شود انجام کار تسهیل‌گری در کف میدان هست یعنی همه‌ تولیدکنندگان و ظرفیت‌های اشتغال در نقاط مختلف شناسایی و به صورت هدفمند برای منابع تسهیلاتی هدایت می‌شوند.

هنری با اشاره به تشکیل ۴۷۴ صندوق قرض‌الحسنه در استان گفت: در این صندوق‌ها ۳۲ هزار نفر عضویت دارند که با صندوق‌های دارای چندین سال فعالیت، ۱۸ تعاونی اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: منابع و سرمایه این صندوق‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هست، در ضمن حداقل اعضای این صندوق‌ها به طور میانگین حداقل حدود ۷۰ نفر است که با راهبری تسهیلگران مجموعه بسیج سازندگی کار اشتغال و توانمندسازی را در نقاط مختلف استان دنبال می‌کنند.

برای طرح توسعه این کارگاه صنایع دستی که در زمینه بسته‌بندی سوغات و محصولات استراتژیک خراسان جنوبی نیز فعالیت دارد و محصولات آن به سراسر کشور ارسال می‌شود ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۰ نفر را فراهم کرده است.