قم - ایرنا - مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه رسانه‌ دینی زمانی موفق است که به نصابی از آگاهی مخاطب خود رسیده باشد گفت: یک رسانه دینی اثر گذار هنگامی به کمال می‌رسد که به حد نصاب خوبی از آگاهی رویارویی با جهان مقابل برسد.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار محمد کاظم کاظمی رئیس شبکه جهانی ثقلین با اشاره به جایگاه و حضور اندیشه دینی در دنیای معاصر افزود: در دنیای کنونی نقش و حضور اندیشه دینی بسیار ارزشمند، مهم و اثرگذار است که به همراه همه فرصت‌هایی که دارد با چالش هایی هم مواجه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رسانه‌ای که می‌خواهد در انعکاس امواج معارف الهی و اندیشه دینی را پرتو افکنی کند با مجموعه‌ای از فرصت‌ها و چالش مواجه است، به گونه‌ای که این دو در هم تنیده اند، از این رو نقش رسانه‌های دینی اعم از رسانه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی، رادیویی و مجازی بسیار حساس و حائز اهمیت است.

امام جمعه قم گفت: رسانه‌ دینی زمانی موفق است که به نصابی از آگاهی مخاطب خود رسیده باشد.

 اعرافی افزود: زمانی یک رسانه دینی اثر گذار و به کمال می‌رسد که به حد نصاب خوبی از آگاهی رویارویی با جهان مقابل برسد و نیاز امروز جوامع بشری را درک کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: مهمترین فرصت امروز رسانه‌های دینی نبودن وجود معنویت و معرفت در دنیای کنونی است، تمدن غرب با نگاه به دنیای مادی و به طور کلی جریان تمدنی دنیای مادیات موجب فراموشی و بی‌توجهی به معنویت و معرفت الهی شده و این یک فرصت برای رسانه‌ و اندیشه دینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بتوانیم این احساس نیاز نهفته جوامع را با هنر رسانه شناسایی و برانگیخته کرده و از تابلوها و ظواهر مادیات عبور کنید، خواهید دید که بشر تشنه معنویت و معارف الهی است، همچون انسانی که تشنه است ولی احساس تشنگی نمی‌کند، از این رو باید احساس و تقاضا را در او بیدار کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به شبکه‌های دینی و معرفتی حوزوی همچون شبکه ولایت، ثقلین و هدهد تصریح کرد: اگر با تعامل و همفکری بتوانید یک شورای رسانه‌های حوزوی تشکیل دهید، تردیدی نیست که تحول شگرفی در این عرصه با ظرفیت و پشتوانه علمی عظیم حوزه‌های علمیه از نظر محتوا، موضوع‌ها و ظرفیت‌های موجود رقم خواهید زد.

اعرافی تاکید کرد: ظرفیت‌های معارف الهی و علوم دینی بی‌پایان است و این بستر امروز در حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های پیوسته و وابسته به آن وجود دارد، باید به تشکیل این شورای رسانه‌ای در عرصه‌های متعدد عزم جدی داشته باشد و مجموعه مدیریت حوزه نیز از این موضوع حمایت خواهد داشت.