شیراز-ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هیچ کار و درخواستی درخصوص اشتغال در دولت سیزدهم بدون جواب و یا معطل نمی‌ماند و حتی با پاسخ منفی نیز مواجه نمی شود و از این نظر عملکرد کابینه جای قدردانی دارد.

به گزارش ایرنا،مرتضی فیروزآبادی پنجشنبه شب در نشست تخصصی اشتغال استان فارس گفت: اعتبارات حوزه اشتغال سال ۱۴۰۱ متفاوت از سال‌های گذشته و زودهنگام ابلاغ شد تا این اعتبارات بطور متوازن در طول سال تخصیص یابد و مانند رویه سالهای قبل به ماه‌های انتهایی سال کشیده نشود.

وی با بیان اینکه اعتبارات اشتغال امسال از ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ ابلاغ شده است، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده معوقات مددجویان کمیته امداد از تسهیلات پرداخت شده به این قشر در سال گذشته تنها یک و نیم درصد کل تسهیلات بانکی بوده است که نشان از خوش عهدی این قشر دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ادامه داد: سقف تسهیلات حوزه اشتغال از ۱۰۰ میلیون تومان کنونی باید افزایش یابد تا به اشتغالی پایدارتر منجر شود.

وی اظهار داشت: ۲۵ هزار طرح اشتغالزایی کشور از ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه امسال بررسی شده است.

فیروزآبادی با بیان اینکه طرح های اشتغالزایی کمیته امداد تا ۵ سال تحت نظارت و رصد قرار دارند،گفت: براساس بررسی های انجام شده ۹۲ درصد طرح های اشتغالزایی اجرا شده سال ۱۴۰۰ کماکان به فعالیتشان ادامه داده و موفقیت آمیز بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح های اشتغالزایی کمیته امداد فرزندان مددجویان در اولویت قرار دارند زیرا هدف قطع زنجیره فقر در سطح کشور است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اظهار داشت: در سال گدشته ۴۰ هزار نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد برای مهارت آموزی آموزش دیده اند که این آمار در سال جاری به ۱۵۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: تفویض اختیار در حوزه اشتغالزیی به استان‌ها از اولویت‌های جدی کمیته امداد است تا امور مربوط به اشتغال معطل تصمیم گیری در مرکز نباشد.

فیروزآبادی با بیان اینکه در عصر کنونی باید به حوزه فناوری توجه شود،گفت: ورود فناوری به کسب و کارها به پایداری مشاغل و افزایش درآمد منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهمیه استان‌های محروم کشور در توزیع اعتبارات مربوط به اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است، افزود: بانک‌ها تلاش کنند که اعتبارات مربوط به اشتغال بطور متوازن در طول سال بین متقاضیان پرداخت شود.