تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در توییتی نوشت که ائتلاف سعودی با پیشنهادهای دولت نجات ملی برای بازگشایی راه‌های ارتباطی در تعز و استان‌های دگیر مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد عبدالسلام» در توییتی نوشت: دولت نجات ملی سه پیشنهاد برای بازگشایی راه‌های ارتباطی در استان تعز و استان‌های دیگر را مطرح کرد ولی ائتلاف متجاور این پیشنهادها را رد کرد.

وی در ادامه افزود: طرف مقابل در واقع از طرف‌های مختلفی تشکیل شده و از پرونده راه‌ها در حال سوء استفاده و باج خواهی است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پایان نوشت: نوع برخورد طرف مقابل، دولت نجات ملی را بر آن داشت تا طرح‌های انسان‌دوستانه ارائه دهد و منفعت شهروندان را بر هر چیز دیگری مقدم بداند.

بر اساس این گزارش، شورای عالی سیاسی یمن همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در اقدامی یکجانبه بازگشایی جاده «الخمسین - الستین» را برای کاهش رنج‌های مردم استان تعز اعلام کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.