اردبیل- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل از حاکم شدن شرایط جوی به نسبت پایدار و افزایش دمای هوا در نقاط مختلف این استان خبر داد.

شهرام کوثری مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امروز افزایش ابرناکی و وزش باد را شاهد خواهیم بود که البته وزش باد در نقاط مرکزی استان به نسبت تند خواهد بود و تا شب تداوم می‌یابد.

وی با اشاره به بارش چند میلی‌متری باران در بامداد جمعه افزود: از حدود شامگاه میزان ابرناکی به تدریج در استان اردبیل کاهش می‌یابد و از روز شنبه افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: از روز یکشنبه تا پایان هفته پیش‌رو نیز پدیده جوی غالب برای این استان، افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انتظار می‌رود در مناطق شمالی استان اردبیل به ویژه شهرستان کوثر بیشینه دمای هوا به ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در مناطق مرکزی و جنوب استان نیز به ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد برسد.

کوثری مهر تاکید کرد: سامانه بارشی خاصی در ۱۰ روز آینده در استان اردبیل وارد نخواهد شد.

استان اردبیل یک هفته گذشته از جمله در نقاط مرکزی شاهد هوای بهاری و مطبوع بود و شب گذشته نیز بارش باران موجب کاهش دما در مرکز استان شد.

هم اکنون آسمان اردبیل ابری و دمای هوا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

منبع: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی