قم- ایرنا - خطیب نماز جمعه قم با اشاره به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب توسط سرپرست حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام گفت: مقام معظم رهبری در این پیام از وحدت مسلمان به عنوان یکی از اصول اساسی پیشرفت و تعالی امت اسلام یاد کردند که می تواند زمینه نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم همچنین اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مسوولان باید طبق قوانین به وظایف خود در قبال فرهنگ عفاف و حجاب و ارتقای ارزش‌های دینی در جامعه عمل کنند.

وی افزود: لازم است همه اقشار مردم و مسوولان از ارزش های انقلابی به ویژه عفاف و حجاب دفاع کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحثی در خصوص جریان شناسی دوران صدر اسلام در آیه‌های سوره مبارکه توبه بیان داشت: اصل در جنگ و مقابله با دشمن، تربیت انسان های مخلص و پرهیزگار است و سیاهی لشکر به تنهایی ارزشی ندارد. 

تولیت حرم حضرت معصومه ادامه داد: بر اساس مفاهیم آیه‌هایی از سوره توبه، منافقین بصورت مستمر در حال برنامه ریزی برای فساد سیاسی، اخلاقی و فرهنگی هستند.

سعیدی اهمیت روز عرفه در بین شعایر دینی را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بعد از ماه مبارک رمضان به کمتر روزی مانند عرفه جهت طلب توبه، تقرب به خداوند متعال و دعا تاکید شده است.

وی با بیان اینکه عید قربان آغاز دهه امانت و ولایت است، گفت: دین اسلام هدایت سیاسی و اجتماعی جامعه را بر محور ولایت قرار داده و طبق آموزه های دینی اطلاعت از امام در امتداد اطاعات از خداوند متعال و پیامبر گرامی خدا ذکر شده است. 

سعیدی بیان داشت: انتصاب امام معصوم فقط در محدوده اختیارات خداوند متعال است و مردم عادی را جایگاه و توانی برای انتصاب امام معصوم نیست.