تهران- ایرنا- اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب گفت که اتحاد ملی فلسطینی‌ها، شراکت آنها و مقاومت، راه اصلی اجرای طرح آزادی‌سازی فلسطین است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "قدس پرس" هنیه ساعاتی پیش از ترک الجزایر، اظهار کرد: جنبش حماس از ابتکار عمل عبدالمجید تبون رییس جمهوری الجزایر استقابل و مسؤولانه با آن برخورد می‌کند.

وی افزود که جلساتی را با برادران مسؤول برگزار و در جریان آنها چشم‌انداز طرح خود را برای پایان دادن به تقسیم ارائه کرد.

هنیه گفت: همچنین در جلساتی با مقامات مسؤول الجزایر، چشم‌انداز خود را برای پایان دادن به شکاف‌ها ارائه کردم.

وی خاطرنشان کرد: ضعف کشورهای عربی، آرمان ملت فلسطین را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد؛ درحالی که توافق آنها نیز منشاء قدرت برای ملت فلسطین خواهد بود.

هنیه، آرمان ملت فلسطین را مسأله مشترک و جامع کشورهای عربی دانست و خاطرنشان کرد که این موضوع، یک آرمان عربی و اسلامی است.

رییس دفتر سیاسی حماس افزود که این جنبش به دنبال اتحاد کشورهای عربی و امت اسلامی است.

هنیه سفرش به الجزایر که نخستین سفر وی به این کشور بوده را مثبت ارزیابی کرد و گفت که از الجزایر درس‌ها گرفته که شامل تعهد به اصول و مبانی، نادیده نگرفتن حقوق خود با وجود چالش‌ها و مقاومت و مبارزه مسلحانه تنها راه آزادی و اتحاد یک ضرورت ملی برای انجام این طرح است.

وی افزود: حماس دیدارهایی با کشورهای عربی درگیر در موضوع آشتی از جمله اردن، ترکیه، قطر و به ویژه مصر برای زمینه سازی شرایط آشتی و تحکیم ابتکار عمل الجزایر داشته است.

سفر هیأت اعزامی حماس به الجزایر به ریاست هنیه که به دعوت رسمی تبون برای شرکت در مراسم ۶۰ سالگی پیروزی انقلاب این کشور صورت گرفت، روز پنجشنبه پایان یافت.

هنیه در این سفر با هیأت جنبش آزادی بخش فلسطین (ساف) به ریاست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان دیدار و گفت وگو کرد.