بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یک هزار و ۶۰۱ فقره پرونده تخلف از نحوه عرضه کالا و خدمات صنفی به ارزش ۳۴میلیارد و۴۷۷میلیون ریال در سه ماه گذشته در این استان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر روز شنبه به نقل از مهدی صفوی اعلام کرد : در سه ماه گذشته ۳۱هزار و ۶۵۳ مورد بازرسی و نظارت از نحوه عرضه کالا و خدمات واحدهای صنفی در استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: طی سه ماهه نخست سالجاری تعداد ۶۵۲ فقره گشت مشترک نظارت و بازرسی با حضور اداره کل تعزیرات حکومتی ، مرکزبهداشت و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام گرفته که از این تعداد ، ۵۸۷ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش ۱۰میلیارد و ۹۴۳میلیون ریال شده است.

صفوی ادامه داد: گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دیگر دستگاه‌های اجرایی و به ویژه تعزیرات حکومتی به منظور سرعت بخشی در رسیدگی به تخلفات اقتصادی و بازدارندگی بیشتر از بروز تخلفات احتمالی بصورت دوره ای برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی اظهار کرد: موارد مشاهده شده دراجرای بازرسی ها در سطح عرضه کالا و خدمات بیشتر شامل گران فروشی، درج نکردن قیمت بر روی کالا، صادر نکردن فاکتورفروش و رعایت نکردن موارد بهداشتی است.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلفات اقتصادی درحوزه صمت مراتب را از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی ( ۱۲۴) گزارش کنند تا در کمترین زمان نسبت به بررسی، پی‌گیری و رسیدگی لازم اقدام شود.