همدان- ایرنا- یکی از رزمندگان دفاع مقدس بر لزوم تشریح خطبه غدیر تاکید کرد و گفت: غدیر یک واقعه بزرگ و بی‌نظیر در تاریخ است که باید برای همه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار "علی‌اصغر صالح" روز شنبه در یادواره شهدای گردان ۱۵۱ مسلم‌بن عقیل ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: امروز غدیر یک مساله ناشناخته مانده است و خطبه غدیر فقط به صورت سطحی برای مردم گفته شده است.

وی افزود: حدیث غدیر یک حدیث واجب است و خانواده‌ها باید این حدیث را به صورت یک امر مهم برای فرزندان خود بخوانند تا واقعه غدیر برای همه روشن شود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه ۲۰۰ راوی از اهل سنت و شیعه غدیر را روایت کرده‌اند، ادامه داد: این موضوع مهمی بود که خداوند سه کار مهم را به پیامبر(ص) امر کرد یکی از آنها حجه‌الوداع پیامبر(ص) برای جلوگیری از تحریف حج بود.

سردار صالح بیان کرد: ۳۲ سرفصل از ۴۲ سرفصل خطبه غدیر درباره ولایت است و طبق فرموده امام خمینی (ره)، ملت ایران با پای‌بندی به ولایت، از امت زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بهتر هستند و بیش از ۴۰ سال است که پای کار جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.

به گفته وی بصیرت بالای مردم موجب شده آنان از مسئولان کشور جلوتر باشند و اگرچه برخی از مسئولان در فتنه‌های متعدد سقوط کردند، اما مردم با بصیرت کشور با وجود همه مشکلات و سختی‌ها پای نظام و ولایت ایستادند.

این رزمنده دفاع مقدس سانسور پیشرفت‌ها و تضعیف دستاوردهای کشور و نیز برجسته‌سازی پیشرفت دشمنان در شبکه‌های مجازی را از جمله اهداف دشمنان برشمرد و گفت: تلاش دشمنان بر این است که مشکلات کوچک جمهوری اسلامی را برجسته کنند.

سردار صالح با بیان اینکه تمام این مشکلات در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد، یادآور شد: ناامید کردن مردم از دیگر اهداف دشمنان است و سعی دارند اعتراض مردم را به خیابان‌ها کشانده و سپس به اغتشاش تبدیل کنند.

وی تضعیف چهره قهرمانان کشور همچون شهید سردار سلیمانی را از دیگر اهداف دشمنان عنوان و بر ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا و معرفی آنان به جوانان تاکید کرد.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: دشمنان حدود ۴۰ سال تلاش کردند طوری جلوه دهند که مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند، اما تشییع جنازه سردار سلیمانی همه این تئوری‌ها را بر هم زد.

وی درخشش سرود سلام فرمانده در پنج قاره را نشان از صدور انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: معنویت عامل موفقیت در دوران دفاع مقدس بود و تمامی این حوادث نشان می‌دهد قدرتی الهی و پنهان پشت سر انقلاب بوده و با انجام کار تبلیغی و فرهنگی برای این انقلاب، دست ما را می‌گیرد.

سردار صالح با بیان اینکه کشور ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، تاکید کرد: انتهای این پیچ تاریخی شکست آمریکا را در پی دارد، اما باید صبر و تحمل داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری یادواره شهدای گردان مسلم بن عقیل همزمان با شب شهادت حضرت مسلم(ع) را یک اتفاق بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: مسلم نماینده امام زمان خودش برای حضور امام حسین(ع) در بین کوفیان بود.

سرهنگ "علی‌اصغر فارسی" با اشاره به شهادت ۵۵۵ نفر از گردان مسلم بن عقیل، خاطرنشان کرد: در آن زمان کسانی که ادعای حمایت از امام حسین(ع) را داشتند، به خاطر حب دنیا نماینده امام زمان خود را به شهادت رساندند و این درس بزرگی برای ما است که  اجازه ندهیم زرق و برق دنیا حمایت ما را از امام زمان‌مان کم کند.

وی با بیان اینکه شهدای ما در مسیر امام راحل حرکت کردند و هرگز امام امت را تنها نگذاشتند ادامه داد: وظیفه امروز ما نیز در این برهه حساس، پیروی از مسیر ولی فقیه و امام حاضر است و با حرکت در مسیر ولایت، زمینه‌ساز  ظهور امام عصر(عج) باشیم.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از کتاب «عزیز کرده» مستندی از زندگی نامه سردار شهید حسن تاجوک رونمایی شد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.