بوشهر - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: روش نوین روکش حفاظتی آسفالت “چیپ سیل” در ۱۳ کیلومتر از راههای ارتباطی استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر روز شنبه به نقل از عبدالکریم اخترشناس افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف اجرای روش‌ های نوین محافظت از رویه آسفالت محورهای برون شهری استان بوشهر، روش نوین “چیپ سیل” در محورهای ارتباطی دمروبادان به خاییز  در شهرستان تنگستان و راه ارتباطی کُلل و دشت پلنگ در شهرستان دشتی اجرا شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای روکش آسفالت حفاظتی (چیپ سیل) در محورهای یاد شده ۴۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به موارد استفاده از آسفالت چیپ سیل گفت: این روش در مواردی نظیر زبر شدگی، از بین رفتگی بافت سطحی، ترک ‌های طولی و عرضی با شدت کم و دیگر خرابی‌ های سطحی غیرسازه ‌ای جاده ‌ها کاربرد دارد.

اخترشناس انعطاف پذیری، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌ های بالایی، آلوده نشدن محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساط و انقباض و همچنین کاهش استفاده از قیر را می‌توان از مزایای روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  به انجام این روش حفاظتی برای نگهداری از رویه آسفالت راه‌های کشور افزود: به دلیل صرفه جویی قابل توجه هزینه‌ها دراستان از این روش برای نگهداری رویه راه‌ها استفاده می‌شود.