همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس اطلاعات، فردی که در فضای مجازی برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "احمد ساکی" روز یک‌شنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با انجام شگردهای خاص پلیسی، ماموران پلیس اطلاعات متهم را شناسایی و دستگیر کردند. 

وی با بیان اینکه متهم علت و انگیزه خود را از انجام این کار اغفال و اخاذی اعلام کرده است، گفت: هرگونه مزاحمت در فضای سایبری برابر قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر افزود: لازم است کاربرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند حتماً قانون جرایم رایانه را مطالعه کنند.

سرهنگ ساکی همچنین از دستگیری اعضای ۲ باند سرقت موتورسیکلت و سیم برق در این شهرستان با تلاش ماموران کلانتری ۱۳ خبر داد و ادامه داد: ماموران با شگردهای خاص پلیسی دو باند پنج و هفت نفره سارقان را شناسایی و طی چند عملیات هر ۱۲ نفر را دستگیر کردتد.

به گفته وی، در بازرسی از مخفیگاه آنها پنج دستگاه موتورسیکلت مسروقه، مقدار ۱۵۰ متر سیم برق و مقادیری از اموال مالباختگان به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی ملایر با تاکید بر اینکه عزم پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان حرفه‌ای جدی و هوشمندانه است، یادآور شد: هر ۱۲ متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ ساکی در ادامه از دستگیری سه سارق و کشف هشت فقره سرقت از اماکن خصوصی، سه فقره سرقت تجهیزات معابر عمومی و یک فقره سرقت مغازه با تلاش ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس با انجام اقدامات خاص پلیسی ۲ نفر از متهمان که دارای سوابق کیفری بودند را شناسایی و در ۲ عملیات جداگانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: در بازجویی‌های تخصصی به عمل آمده متهمان به سه فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از وسایل و تجهزات معابر عمومی به ارزش تقریبی ۲۲۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ ساکی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه یک نفر سارق اماکن خصوصی را حین سرقت دستگیر کردند که در تحقیقات به عمل آمده متهم با سوابق متعدد کیفری، به پنج فقره سرقت از اماکن خصوصی، یک فقره سرقت از مغازه و یک فقره سرقت وسایل و تجهزات معابر عمومی به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

وی گفت: هر سه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.