مراغه- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه مراغه یک دانشگاه آینده‌دار است و در سپهر علمی ایران و جهان همچون خورشیدی خواهد درخشید.

به گزارش ایرنا «محمدعلی زلفی‌گل» روز یکشنبه در سفر یک روزه خود به همراه معاونانش به مراغه در نشست شورای دانشگاه این شهرستان شرکت کرد و اظهار داشت: دانشگاه مراغه اعضای هیات علمی و استادان نخبه و تلاشگر دارد و در این دانشگاه نخبگانی داریم که در ایران کم‌نظیر هستند.

وی بیان کرد: برخی از اساتید این دانشگاه سه مقاله با ضریب تاثیر ۷۰ و چاپ‌شده در نشریات معتبر بین‌المللی دارند و ما هم در وزارت علوم به احترام همین نخبگان نگاه ویژه به این دانشگاه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه مراغه هرم هیات علمی عالی و استعداد ویژه‌ای دارد و به این علت هیات ممیزه دانشگاه را مستقل کردیم.

وزیر علوم این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که مسئولان امر اگر می‌خواهند دانشگاه مراغه را به جایگاه اصلی خود برسانندپ، باید عضو هیات علمی ارزشی و انقلابی برای آن جذب کنند.

«زلفی‌گل» در ادامه و در پاسخ به خواسته‌های مسئولان دانشگاه مراغه نیز اعلام کرد: از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استفاده خواهیم کرد تا خوابگاه برادرانی به مانند خوابگاه خواهران دانشگاه ساخته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت و کمبود اعتبارات در دولت، اگر با استفاده از ظرفیت خیران شهرستان پروژه‌ای با هدف توسعه دانشگاه آغاز و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، این وزارتخانه ساخت مابقی پروژه را متعهد می‌شود.

وی ابن را هم گفت که اگر پروژه سلف سرویس دانشگاه مراغه جزو پروژه‌های دارای ۵۰ درصد پیشرفت به بالا باشد، اعتبار تکمیلی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وزیر علوم در ادامه به نواقص دانشگاه مراغه اشاره و طراحی سرود برای دانشگاه، ایجاد سردرب، راه‌اندازی تالار افتخارات و تعیین تکلیف بورسیه‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این موارد، وزارت علوم همکاری‌ لازم را خواهد داشت.

وزیر علوم اضافه کرد: در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه سامانه نظام ایده‌ها و نیازها را رونمایی کردیم تا تمام نیازهای صنایع دولتی و خصوصی را در این سامانه نمایان کنیم و در این راستا اساتید و دانشجویان می‌توانند از ابن سامانه استفاده کنند.

زلفی‌گل به طرح آمایش نیز اشاره کرد و افزود: جلو توسعه دانشگاه را نمی‌گیریم و به رشته‌هایی مجوز خواهیم داد که پایان‌نامه‌های آن‌ها در دوره‌های ارشد و دکترا نیازمحور باشد.

وی اعلام کرد: بودجه دانشگاه مراغه نسبت به سال گذشته بالای ۷۰ درصد رشد داشته و این میزان رشد در هیچ دانشگاه کشور وجود ندارد تا جایی که در دانشگاه‌های دیگر کشور رشد بودجه ۵۲ درصد بوده است.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهدای ما با کمال پاکی و نجابت از جان شیرین خود گذشتند و باید مسئولان ادامه‌دهنده راه آن بزرگواران باشند.

به گزارش ایرنا افتتاح دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه با زیربنای پنج هزار و ۴۱۱ مترمربع و هزینه‌کرد ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و کلنگ‌زنی سرای دانشجویان متاهل در اراضی دانشگاه مراغه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان بود.