زنجان - ایرنا - رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۲۰۲ هزار واحد خوابگاهی موجود، تنها بخشی از نیازهای دانشجویان کشور را پوشش می‌دهد و بخشی از نیازها نیز باید از سوی خوابگاهداران اعم از کسانیکه هتل آپارتمان و یا خوابگاه‌های خود گردان دارند، تامین شود.

هاشم داداش پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با بیان اینکه شمار واحدهای خوابگاهی دانشجویان کشور در حال افزایش است، افزود: شیوع کرونا موجب شد تا بخشی از خوابگاههای دانشجویی که خودگردان و استیجاری بودند، به واسطه نداشتن مشتری عملا تغییر کاربری داده و شرایط دیگری را تجربه کنند.

وی اظهار داشت: با فروکش کردن شدت شیوع ویروس کرونا، کنترل این بیماری در کشور و بازگشایی دانشگاه‌ها، زمان ۲ ماهه برای تامین کسری خوابگاههای دانشجویی کافی نبود و تاکنون بخشی از دانشگاه‌ها این مشکل را حل کرده اند و در برخی نیز هنوز به طور کامل این مساله حل نشده است اما همه روسای دانشگاه‌ها تلاش می کند تا از هر ظرفیتی که وجود دارد برای تامین خوابگاههای دانشجویی استفاده و کمبودها را رفع کنند.

داداش پور یادآورشد: به روند فعلی به حتم مهرماه آینده مشکل کمتری در خصوص خوابگاه‌ها خواهیم داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ۲ سال گذشته بحث نوسازی، بهسازی و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی نیز در دستور کار قرار گرفته است و بخشی از دانشگاهها ببا استفاده از منابع اختصاصی خود توانستند بهسازی و بازسازی خوابگاهها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود خوابگاههای دانشجویی برخی از دانشگاهها از منابع مالی مربوط به صندوق دانشجویی نیز استفاده کردند، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بخشی از مشکلات این حوزه نیز تابستان جاری رفع خواهد شد.

داداش پور تصریح کرد: اگر چه مشکلات در این بخش به صفر نمی رسد، اما به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه دانشگاه ها که از سوی سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده، مربوط به تعمیر و تجهیز واحدهای خوابگاهی دانشجویی است که این منبع نیز می‌تواند در رفع کمبود خوابگاههای دانشجویی موثر باشد و علاوه بر آن در هر یک از دانشگاهها، بنیاد حامیان متشکل از خیران استان و دانشگاهها، فعال است که آنها هم ظرفیت های لازم را برای حل این مسایل به کار می‌گیرند.