تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

همدان- ایرنا- پایان اختلاف چند ساله ۲ طایفه در عید قربان، کشف دام بدون مجوز و کشف چوب قاچاق مهمترین اخبار انتظامی استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، فرمانده انتظامی ملایر از پایان اختلافات چند ساله بین ۲ طایفه با وساطت پلیس و ریش سفیدان در این شهرستان در آستانه عید قربان خبر داد و گفت: در پی اختلافات خانوادگی منجر به درگیری های دسته جمعی چند ساله بین ۲ طایفه در یکی از روستاهای شهرستان ملایر و تشکیل پرونده های قضایی متعدد، حسب وظیفه و بر اساس آموزه های دینی پایان دادن به اختلاف اهالی این ۲ روستا در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ "احمد ساکی" افزود: برای جلوگیری از هرگونه تنش و نزاع های بعدی، پس از برگزاری چند جلسه توسط فرمانده انتظامی پاسگاه جوزان و همچنین دعوت از بزرگان و ریش سفیدان، معتمدان و متنفذین ضمن دعوت طرفین به خویشتن داری به این اختلاف کهنه با وساطت همه بزرگان به برکت عید سعید قربان پایان داده شد.

وی اظهار داشت: معتمدان و ریش سفیدان، سفیران صلح و سازش در بین مردم هستند و پلیس برای پیشگیری از جرایم نیازمند استفاده از این ظرفیت بزرگ است.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است بنابراین می طلبد افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همدلی با یکدیگر حفظ کنند.

کشف ۵۰ راس دام بدون مجوز در بهار 

فرمانده انتظامی بهار گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، با پایش مسیرهای مواصلاتی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی، ۵۰ راس گوسفند بدون مجوز را از یک دستگاه کامیون کشف کردند.

 سرهنگ "بزرگعلی نوری" با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دام های کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی کرده اند، افزود: یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و احشام مکشوفه به اداره دامپزشکی منتقل شد.

کشف ۱۰ تن چوب بدون مجوز در فامنین 

فرمانده انتظامی فامنین  از کشف محموله چوب بدون مجوز خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل مسیرهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را برای بررسی متوقف کردند.

 سرهنگ "علی حسن حیدری" افزود: در بازرسی از این کامیون، ۱۰ تن چوب بدون مجوز که ارزش آن بنا به نظر کارشناسان حدود ۹۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده، کشف و یک متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
 

دستگیری سارق در ملایر 

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و وسایل و تجهزات معابر عمومی در شهرستان ملایر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱  این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ"احمد ساکی" افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی ۲ متهم را که دارای سوابق کیفری بودند شناسایی و در ۲ عملیات جداگانه دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهمان در بازجویی های تخصصی به سه فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از وسایل و تجهزات معابر عمومی به ارزش تقریبی ۲۲۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی ملایر اظهار داشت: در ادامه ماموران در یک عملیات غافلگیرانه، یک سارق اماکن خصوصی را حین سرقت دستگیر کردند و متهم در بازجویی های پلیسی، به پنج فقره سرقت از اماکن خصوصی، یک فقره سرقت از مغازه و یک فقره سرقت وسایل و تجهزات معابر عمومی به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد که هر سه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.