همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: تفاهم نامه همکاری آموزشی بین این اداره کل و شرکت شتاب دهنده همپیوند در راستای پشتیبانی از ایده‌های دانش بنیان به ویژه مرتبط با نیازهای توسعه‌ای استان منعقد شد.

«وهب مختاران» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از انعقاد این تفاهم نامه را توانمندسازی و شناسایی افراد خلاق و صاحب ایده از میان مهارت آموزان و مهارت آموختگان برشمرد.

وی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه و فناورانه با رویکرد کارآفرینی و تربیت نیروی ماهر مورد نیاز را از دیگر اهداف تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه منابع انسانی متخصص و ماهر و افزایش مهارت های نیروی کار در ارتقا کمی و کیفی مهارت های فنی و حرفه ای (خدمات و محصولات) و همچنین مشارکت در انجام «طرح نخلستان» ویژه دانش آموختگان دانشگاهی که متناسب با رشته دانشجویانی که برای آنها بازار کاری وجود ندارد این طرح در مدت ۶ ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات (IT) را به آنها آموزش می دهد.

مختاران فراهم کردن مکان برای برگزاری دوره های آموزشی و تسهیلگری و همچنین فضا و زیر ساخت مورد نیاز برای استقرار شتاب دهنده طبق مقررات و قوانین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نیازسنجی جهت برگزاری دوره های آموزشی و صدور گواهینامه مهارت برای شرکت کنندگان در دوره های آموزشی را از تعهدات این اداره کل برشمرد.

وی تصریح کرد: ارزیابی و پذیرش متقاضیان صاحب ایده های کارآفرینی از میان مهارت آموزان و مهارت آموختگان، ارتباطات راهبردی با شرکت ها، سازمان ها و شبکه های مشتریان و جلب مشارکت رسانه ها، تبلیغات و بازاریابی غیر مستقیم برای استارتاپ ها از اهم تعهدات شرکت شتاب دهنده همپیوند است.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.