گچساران- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از  ۲۰۰ هزار سند مالکیت در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که از این میزان تاکنون ۸۴ درصد به صورت سند کاداستری (سند تک برگ) است.

 زمان خوب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسناد دفترچه‌ای قدیمی فاقد اعتبار است و ضرورت دارد به سند تک برگ تبدیل شوند.

وی، تسریع در پاسخگویی به مراجعان، جلوگیری از تعرض به حدود  و تسریع وتسهیل در مراحل صدور سند، سهولت در نقل و انتقالات و بالا بودن ضریب امنیت  وتایید اصالت سند توسط مردم در سامانه ثبت من را از جمله مزایای سند مالکیت تک برگ اعلام کرد.

خوب تصریح کرد: ۱۰۰ درصد اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه کاداستر تثبیت شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تثبیت و در سامانه  جامع  املاک ثبت و بارگذاری شده است.

خوب با بیان اینکه اسناد مالکیت کاداستری اراضی ملی این استان در پایان شهریور ۱۴۰۰ ثبت و صادر گردیده گفت: این اقدام با هدف شناسنامه دار نمودن اراضی دولت و جلوگیری از تصرف غیر مجاز اراضی ملی و تسریع درتشخیص و پاسخ استعلامات در این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از اسنادی که در اختیار کشاورزان قرار دارد، اسناد قدیمی و به شکل نسق های زارعی مشاع و فاقد حدود و موقعیت بوده و که باید تبدیل به سند مالکیت کاداستری شوند.
خوب افزود: نسق های زراعی اصلاحات ارضی  در پایان ۱۴۰۳ از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم خدمات الکترونیکی این سازمان با عبور از فرایندهای سنتی به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

وی ثبت شرکت ها را یکی از زیرشاخه‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی اعلام کرد و گفت: با ثبت شرکت و موسسات،آسایش و امنیت اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری ومعاملات ایجاد می شود.

خوب اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار شرکت در سامانه ثبت  شرکت های استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

 وی با بیان اینکه برای راهنمای ثبت شرکت ها و تغییرات درسامانه موجود نیاز به مراجعات حضوری نیست گفت: فرایندهای ارسال مدارک، ثبت، تغییرات و آگهی ها بصورت مکانیزه انجام می شود.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: باپیگیری های انجام شده از سوی مسولان شهرستانی و استانی از جمله رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و همکاری فرماندار و شورای شهر  باشت دز زمینه تامین امکانات و زیر ساخت لازم بزودی اداره ثبت اسناد و املاک باشت راه‌اندازی خواهد شد.