بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی رازوجرگلان گفت: سرقت کابل برق موتور چاه موجب قطعی سه روزه آب ۵۰۰ خانوار در روستای بک پولاد  این شهرستان مرزی شد.

علی مقیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اینک با آبفای شهرستان هماهنگی های لازم صورت گرفته تا کابل مورد نیاز تامین و اهالی ۲ هزار نفری این روستا دوباره از آب شرب بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: بک پولاد، بزرگترین روستای این شهرستان مرزی است که برخی از مناطق این روستای بزرگ با تانکر آبرسانی می شود و بخشی هم دارای آب لوله کشی است.

بخشدار مرکزی رازوجرگلان با اشاره به کاهش افت فشار آب در برخی مناطق این خطه، افزود: بازگشت یک‌باره بسیاری از اهالی که به صورت کارگران فصلی در پایتخت و یا دیگر استان ها مشغول به کار هستند نیز در کاهش افت فشار آب و کمبود آب شرب بی تاثیر نیست.

وی یادآور شد: علاوه بر روستای بک پولاد به بخش هایی از ۲ روستای پشنده و جلفدره در بخش مرکزی شهرستان راز و جرگلان با تانکر آبرسانی می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

 شهرستان مرزی رازوجرگلان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

حدود ۲۳ روستا با ۲۲ هزار و ۶۰۶ نفر جمعیت در رازوجرگلان با تنش آبی مواجه هستند که از این تعداد به ۱۹ روستا با تانکر آبرسانی می شود