شاهرود - ایرنا - مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این کانون هیچ گونه اعتبار سازمانی ندارد ، گفت: اعتبارات کانون خادمیاران رضوی با کمک خیران و نذورات محور است.

مرتضی احمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع اقدام‌های بخش حمایت‌مالی، معیشتی و اطعام این کانون با کمک مالی خَیران و نذورات مردمی انجام می‌شود.

وی بخش دیگر فعالیت این کانون را خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف خواند و ابراز داشت: خدماتی چون سلامت، حقوقی، مشاوره و مدد کاری با ارتباط مستقیم متخصصان و معرفی نیازمندان به طور رایگان صورت می‌گیرد.

احمدیان با اشاره به اینکه هر کدام از برنامه‌های فرهنگی این کانون به طور ویژه دارای ناظر یا خَیر مرتبط است، اظهار داشت: کانون خادمیاران رضوی در ابتدا با ثبت نام خادمیار در سامانه، گزینش و ساماندهی در آستان قدس رضوی اقدام به جذب  نیرو و فعالیت کرد اما در دو سال اخیر که این سامانه تعطیل شد داوطلبان خدمت در این کانون با عنوان یاور رضوی می‌توانند در کانون‌ فعالیت کنند.

مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود تصریح کرد: خدمت به نیازمندان ترویج فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به اینکه کانون خادمیاران رضوی شاهرود از پنج سال قبل با جذب علاقه‌مندان شروع به فعالیت کرد، افزود: تاکنون نزدیک به چهار هزار خادمیار و یاور رضوی در قالب ۸۰ کانون ساماندهی شدند.

احمدیان با بیان اینکه این کانون‌ها در۲۵ عرصه خدمتی ۱۵۰ خدمت را به مردم، محرومان و نیازمندان ارائه می‌دهند، ادامه داد: اقدام‌های فرهنگی متنوعی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در دستور کار است.

وی تفاوت خادمیاران با یاوران رضوی را در ۱۲ بار توفیق خدمت طی یکسال به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) خواند، افزود: با تایید فعالیت یاوران از سوی آستان قدس رضوی وضعیت آنها به خادمیاری ارتقا پیدا می‌کند.