زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ راس قربانی در سطح استان ذبح شد، گفت: گوشت این قربانی ها، پس از بسته بندی، در بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت توزیع می‌شود.

روح الله صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همراهی مناسب خیران، مراکز نیکوکاری و مردم نوع‌دوست استان در ذبح قربانی برای نیازمندان در عید قربان افزود: در این روز بیش از ۷۸۶ راس گوسفند و گوساله با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کشتارگاه های صنعتی، قربانگاه های ابراهیمی و مساجد، با رعایت موازین شرعی و بهداشتی در سطح استان ذبح شد.
وی با بیان اینکه ۷۲ راس دام سبک نیز  به صورت نمادین در کشتارگاه صنعتی زنجان ذبح شد، اظهار داشت: به منظور فراهم شدن زمینه مشارکت خیران در حوزه خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت، طرح های مختلفی متناسب با ایام و مناسبت های ملی و مذهبی از طریق این نهاد اجرا می شودکه اجرای نذر قربانی یکی از طرح های کمیته امداد در این زمینه است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه، آیین ذبح قربانی همه ساله در روز عید قربان با مشارکت خیران، مراکز نیکوکاری و هم افزایی آن با کمیته امداد استان انجام می شود تصریح کرد: امسال در این سنت حسنه ابراهیمی تعداد ۳۲ راس گوسفند با عنوان نذر قربانی برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) نیز ذبح شد.
صالحی با بیان اینکه به منظور ساماندهی، جمع آوری و توزیع نذور عید سعید قربان  ۲۳۸پایگاه برای جمع آوری  و توزیع نذورات هم استانی های خیر در استان زنجان  همچنان مستقر است، گفت: این پایگاهها  همچنان در دفاتر ۱۴ گانه کمیته امداد، ۱۴۰ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان و قربانگاههای ابراهیمی ، کمک های مردمی را  به صورت دام زنده ، گوشت قربانی وکمک های نقدی  جمع آوری می کنند.
صالحی با قدردانی از نیات خیرخواهانه نیکوکاران داخل و خارج استان در حمایت فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت و سایر نیازمندان با تاکید بر اینکه بسترهای الکترونیکی همچنان برای مشارکت مردم در امور خیرخواهانه آمادگی دارد افزود: تلفن نیکوکاری ۳۳۱۱۶ کد دستوری #*۸۸۷۷*۰۲۴و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۲۰ برای مشارکت مردم نوع دوست استان برای همراهی در طرح نذر قربانی و سایر کمک ها پیش بینی شده است.