مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: مجوز ارائه آموزش‌ فناوری‌های نو برای شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه صادر می‌شود.

افشین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون چهار شرکت دانش بنیان در استان مجوز ارائه آموزش فناوری های نو را در زمینه‌هایی مانند پهپاد، نقشه‌کشی و غیره دریافت کرده‌اند که موجب جذب علاقه‌مندان به دریافت آموزش در این بخشها شده است.

وی ادامه داد: تداوم و افزایش ارائه مجوز به شرکتهای دانش بنیان در این قالب جزو برنامه‌های محوری است زیرا در اغلب بخشها ارائه آموزشهای مذکور ،به دلیل نو بودن و دانش نهفته در فناوری، خارج از توان بخش دولتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته در حوزه دانش بنیان ۲ مرکز نوآوری طلا و جواهر و مرکز توسعه فناوری اطلاعات در استان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: امسال نیز ۲ مرکز نوآوری شامل مرکز نوآوری بازی‌سازی یارانه‌ای و مرکز نوآوری در حوزه حمل و نقل به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی بیان کرد: در حوزه دانش بنیان شاهد سطح بالایی از ظرفیتهای دانشی هستیم که با ترویج و آموزش این اصول دانشی، می توان به ایجاد تحول در حوزه مهارتی کمک شایانی کرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه استقبال و علاقه مندی فراوانی در حوزه جوانان و افراد جویای کار برای دریافت آموزشهای مهارتی در استان وجود دارد و اقدامات خوبی هم در این زمینه در استان انجام شده است.