سنندج- ایرنا- رییس کل دادگستری کردستان گفت: ۲۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان از تاریخ ۲۱ خردادماه تا ۲۱ تیر امسال در استان رفع تصرف شد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه ، برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است.

وی افزود: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف قریب به استان کردستان طی ماه گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: از ۲۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی که رفع تصرف شده ۲۰ هکتار مربوط به منابع طبیعی ، هشت هزار و ۳۰۰ مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و سه هزار و ۲۰۰ متر مربع مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با متصرفین به حقوق عامه، بهترین راهبرد در مقابله با پدیده شوم زمین خواری است.