بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۱۰ عنوان برنامه با محوریت سبک زندگی اسلامی، بزرگداشت واقعه غدیر و ارتقای بینش دینی با همکاری خیران همزمان با دهه ولایت برای مددجویان استان برگزار می شود.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری مسابقات کتابخانی با موضوع غدیر، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری جلسات «طرح فلاح» ویژه مددجویان، تشریح واقعه غدیر خم با هدف ارتقای سطح دینی و فرهنگی خانواده ها، اطعام محلات کمتر برخوردار و دیدار مسوولان استانی و شهرستانی از عمده ترین برنامه ها است.

وی افزود: جشنواره خوشنویسی با موضوع قرآنی و نهج البلاغه، تکریم ۱۱۰ مددجوی سادات و جشنواره ملی راه روشن در قالب تربیت در نهج البلاغه نیز در این ایام برای مددجویان برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی عنوان کرد: عید قربان و غدیر ظرفیت مناسبی برای بصیرت ‌افزایی اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان است و این نهاد با برگزاری پویش های مردمی با موضوعات مختلف در تلاش است تا غدیر را به‌صورت ویژه به جوانان معرفی کند.

وی اضافه کرد: تبیین اهمیت عید قربان، موضوع امامت و ولایت در مکتب اسلام، فلسفه و نقش جریان تاریخ‌ساز غدیر، ضرورت تبیین ابعاد امام شناسی و داشتن بصیرت در برابر تهدید نرم استکبار جهانی از اهداف برگزاری این پویش هاست.

الهی راد ادامه داد: افرادی که تمایل دارند در این پویش شرکت کنند وجه نقدی خود را با شماره گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰  واریز و در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.

دهه امامت و ولایت در سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه (۱۹ تیرماه) با عید قربان آغاز می شود و تا روز دوشنبه (۲۷ تیرماه) ادامه دارد.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.