آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: مصرف برق در برخی ادارات این شهرستان هم زمان با آغاز تابستان افزایش پیدا کرده است و این امر در صورت ادامه یافتن باعث قطعی احتمالی برق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت رضایی‌پور روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آستارا در فرمانداری این شهرستان با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق و آب شرب و کشاورزی در شهرستان بیان کرد: در گرم‌ترین ایام سال قرار داریم و باید با صرفه جویی و مدیریت مصرف شاهد قطعی آب و برق نباشیم و با تلاش شبانه روزی و جهادی مدیران و زحمت کشان این حوزه تا امروز در شهرستان مشکلی از بابت تامین آب کشاورزی، شرب و برق نداشتیم.

وی با اشاره به افزایش میزان ابتلا و بستری در کشور و گیلان و شهرستان بیان کرد: آستارا در ایام کرونا بیش از ۵۰۰ روز در وضعیت قرمز قرار داشت و هم اکنون تنها ۳۵ درصد مردم نوبت سوم کرونا را تزریق کرده اند و باید با افزایش تزریق نوبت های یاد آور واکسن با خطرات پیک هفتم کرونا مقابله کرد.

فرماندار گیلان بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمعات، عزاداری ها و مراسم باید توسط متولیان امر در دستور کار قرار بگیرد و مردم نیز نهایت همکاری را برای حفظ سلامت جامعه داشته باشند.

اهمیت ارتقای سواد رسانه ای مدیران

رضایی پور با اشاره به اهمیت نقش رسانه در دنیای امروز گفت: امروز جایگاه و نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست و باید در تمام امور خود به این نقش نوجه ویژه ای داشته باشیم.

وی رسانه ها را ابزاری برای انتقال مواضع کشورها در مقابل یکدیگر دانست و تصریح کرد: رسانه قابلیت جابجایی مرزها را دارد و هیج کسی نمی تواند مدعی اشراف کامل در این حوزه باشد و وابستگی جامعه امروز به رسانه اجتناب ناپذیر است.

فرماندار آستارا با تاکید بر لزوم افزایش سواد رسانه ای در میان مردم و مدیران بیان کرد: با افزایش سواد رسانه ای می توان با آثار مخرب آن مقابله و با تغذیه مناسب رسانه ای در حوزه مرتبط با خود، از آسیب ها دوری کرد و مسیر مناسبی را در پیش گرفت.

رضایی پور با اشاره به بحث تکرار به عنوان یکی از تکنیک های رسانه بیان کرد: دشمن در برخی موارد، با پرداختن به شایعات و تهییج افکار عمومی با هدف ایجاد نا آرامی در جامعه اقدام می کند که با آگاهی و شناسایی این گونه موارد می توان در مقابل توطئه ها ایستاد.

حل مشکل آب شرب آستارا نیازمند همکاری و کار جهادی است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: به زودی آسفالت معابر راه های روستایی به میزان قابل قبولی خواهد رسید و در راستای تحقق وعده های داده شده به مردم کوتاه نخواهیم آمد.

غلامرضا مرحبا گفت: هنوز در برخی مناطق شهرستان مشکل آب شرب داریم و باید با همکاری و تلاش جهادی دستگاه های اجرایی این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

مرحبا بیان کرد: مقایسه میزان مصرف برق برخی ادارات و مراکز آموزشی با سال گذشته که به دلیل شیوع کرونا با حداقل نیرو در حال خدمت رسانی بودند، قابل قبول نبوده و باید با تجدید نظر و ارائه راهکار مناسب، بر مدیریت مصرف برق دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی نظارت کرد.