بجنورد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: هشت دانش آموز خراسان‌شمالی در دومین مرحله المپیاد دانش آموزی متوسطه دوم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ پذیرفته شدند که از این تعداد پنج دانش آموز شیروانی بودند.

فرامرز شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: "سحر بیژنی مقدم" و "زهرا قوینانلویی" از مدرسه نمونه فاطمةالزهرا(س) در المپیاد اقتصاد و مدیریت، "خاطره زراعتکار زوارم" در المپیاد تفکر کار آفرینی و "نازنین مرادی" از مدرسه فرزانگان ۲ در المپیاد اقتصاد و "متین صلاحی چوکانلو" از مدرسه نمونه امام خمینی(ره) در المپیاد زمین شناسی از پذیرفته شدگان شیروانی در مرحله دوم المپیادهای علمی دوره متوسطه بودند.

وی تصریح کرد: ۳۴۷ نفر از خراسان شمالی در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ شرکت کردند که از این تعداد، ۱۸۲ نفر شیروانی بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی اردیبهشت ماه جاری بود و اکنون نتایج آن اعلام شد.

المپیادهای علمی متوسطه دوم در رشته های مختلف زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت، زمین شناسی، جغرافیا و غیره برگزار می شود و این المپیاد به عنوان بزرگ ترین رقابت علمی در بین دانش آموزان شناخته شده است.

۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ مشغول تحصیل بودند.